سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

کریم انصاری‌فرد مهاجم 22ساله سایپا سرانجام توانست عنوان آقای‌گلی ایران را به‌دست آورد ؛ عنوانی که در دو، سه سال گذشته هم دنبالش بود ولی امسال آن را به‌دست آورد.

فوتبال - کریم انصاری فرد

او در این فصل رقابت فشرده‌ای با دیگر مدعیان آقای‌گلی داشت و سرانجام یک پنالتی باعث شد تا کریم به تنهایی کفش طلا را به‌دست‌ آورد. انصاری‌فرد که درحال حاضر جوان‌ترین آقای‌گل لیگ برتر است در مورد رسیدن به‌عنوان آقای‌گلی حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند:«احساس بسیار خوبی دارم ولی این عنوان وظیفه‌ام را در آینده سنگین‌تر می‌کند و کارم در تیم‌ملی سخت می‌شود. حالا باید تمرین‌هایم را بیشتر کنم و این عنوان هرچقدر هم که مهم باشد دیگر به پایان رسیده است. باید از بازیکنان سایپا هم تشکر کنم که شاید خیلی مواقع از موقعیت‌های خود گذشتند تا من گل بزنم. از مسئولان باشگاه سایپا و از آقای تقوی و صالح هم تشکر می‌کنم. از پیشکسوتان فوتبال ازجمله آقایان پروین و خاکپور هم تشکر می‌کنم و از دکتر مرتضی بهرامی‌نژاد بدنساز تیم هم کمال تشکر را دارم ».

انصاری‌فرد کمی از مجید صالح سرمربی سابق سایپا ناراحت است و تا قبل از پایان لیگ هم علیه او حرف نزده بود. او می‌گوید:«بحث ناراحتی نیست و دیدید که تا الان هیچ حرفی نزدم. در نیم‌فصل صالح می‌خواست که از سایپا بروم و با یک بازیکن دیگر معاوضه شوم، این در حالی بود که در آن مقطع عملکرد بدی نداشتم. با این حال صالح در چند مورد هم از من حمایت کرد و از او هم تشکر می‌کنم ».

از انصاری‌فرد می‌پرسیم که چرا مهاجمان ایرانی که آقای‌گل می‌شوند، نسبت به آقای‌گل‌های اروپا خیلی کمتر گل می‌زنند که او می‌گوید:«یکی از دلایل مهم شرایط نامناسب زمین‌های چمن در ایران است. شما می‌بینید همین حالا که چمن‌ها تازه خوب شده، لیگ برتر تمام شده است و در فصل زمستان اصلا نمی‌توان در خیلی از استادیوم‌ها فوتبال بازی کرد. من با اطمینان می‌گویم که اگر زمین‌ها خوب بود بالای 30گل می‌زدم و در خیلی از بازی‌ها به خاطر کیفیت زمین فرصت‌های خوبی را از دست دادم ».

پوشیدن پیراهن شماره 10 تیم‌ملی برای انصاری‌فرد یک اتفاق مهم است ؛ پیراهنی که سال‌ها در اختیار علی دایی بود. او در این خصوص هم حرف می‌زند:«من به‌خوبی اهمیت این موضوع را درک می‌کنم و در این دو سال هم 40گل زده‌ام. این پیراهن قبلا در اختیار علی دایی بود و من باید ارزش و قدر پیراهن او را بدانم، به همین دلیل زیاد تمرین می‌کنم تا شرایط بهتری داشته باشم. باز هم خدا را شکر می‌کنم که در سن 22سالگی آقای‌گل ایران شدم ».

کریم در شرایطی به‌عنوان آقای‌گلی رسید که فقط یک گل از روی نقطه پنالتی زد. او در این خصوص می‌گوید:«امسال 20 گل من در جریان بازی زده شد و هیچ کدام از آنها از روی نقطه پنالتی یا ضربه ایستگاهی نبود. فقط در آخرین بازی با صنعت نفت آبادان، یک پنالتی زدم این در حالی است که فونیکه‌سی و رضا عنایتی رقیبان من 7، 6گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند ».

از انصاری‌فرد در مورد آینده‌ای که در تیم ملی پیش‌رو دارد سؤال می‌کنیم و او اینگونه جواب می‌دهد:«خدا را شکر که یک مربی کاربلد مثل کی‌روش در تیم ملی حضور دارد که می‌توانیم از تجربیات او بیشترین استفاده را ببریم. من چیزهای زیادی از این مربی یاد گرفتم ولی هنوز هم می‌توانم خودم را تبدیل به بازیکن کامل‌تری کنم. یکی از هدف‌های من این است که بازیکن ثابت تیم‌ملی باشم و بازی کردن در جام‌جهانی برایم اهمیت زیادی دارد. می‌دانم که به خاطر حضور مهاجمان خوب در تیم ملی، کار سختی دارم ولی من با انگیزه زیاد تمرین می‌کنم تا به آنچه می‌خواهم برسم. یکی از هدف‌هایم فیکس بازی کردن در جام‌جهانی است و آرزوی بزرگم گل زدن در این جام با پیراهن تیم ملی ایران است ».

انصاری‌فرد در مورد وضعیتش برای فصل آینده و شایعاتی که مبنی بر حضورش در فوتبال اروپا مطرح شده می‌گوید:«هنوز اتفاق خاصی نیفتاده که در موردش حرف بزنم. اگر حرفی بزنم همه می‌گویند دنبال بازارگرمی هستم پس فعلا در مورد فصل بعد سکوت می‌کنم. هروقت با تیمی قرارداد بستم به‌صورت رسمی اعلام خواهم کرد ».

کد خبر 170532

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز