سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

علیرضا مرزبان، مربی سپاهان، امسال در کنار زلاتکو کرانچار توانست قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند.

علیرضا مرزبان - مربی سپاهان


او که دستیار اول سرمربی کروات سپاهان بود در لیگ هفتم هم قهرمانی با پرسپولیس را به‌عنوان دستیار افشین قطبی تجربه کرد. سپاهان در حالی امسال قهرمان شد که کرانچار از هفته سیزدهم و بازی با پرسپولیس، روی نیمکت این تیم نشست. او در سپاهان صاحب 13برد، 7 تساوی و 2شکست شد و در مجموع 46 امتیاز گرفت.

مرزبان در مورد قهرمانی زردپوشان اصفهانی حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «لذت این قهرمانی در این بود که هیچ‌کس باور نداشت سپاهان بتواند قهرمان لیگ شود. هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که سپاهان دوباره بتواند ساختار روحی و روانی خوب گذشته‌اش را به‌دست آورد. آرزوی بسیاری تنها این بود که سپاهان بتواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد، حتی خیلی‌ها می‌گفتند مراقب باشید تیم سقوط نکند». مرزبان با اشاره به بازیکنان جدا شده از سپاهان ادامه می‌دهد: «تنها کافی است نگاهی به بازیکنانی بیندازیم که سپاهان را ترک کردند. ما در دروازه و خط دفاعی، رحمتی، عقیلی، حاج‌صفی و خسرو حیدری را از دست دادیم. در خط حمله هم توره را که بهترین گلزن تیم بود در کنار بازیکنانی همانند جواد کاظمیان از تیم جدا شده دیدیم. سپاهان بازیکنان زیادی را در شروع فصل از دست داده بود».

مربی سپاهان تأکید می‌کند: «با این‌همه زمانی که به اصفهان آمدیم به بازیکنان گفتیم نمی‌خواهیم از کورس قهرمانی جا بمانیم. می‌خواهیم ساختار تیم را ثابت نگه داریم، یک امتیازها را به 3امتیاز تبدیل و فاصله‌ها را کم کنیم. 9امتیاز عقب بودیم و با تلاش زیاد بازیکنان، اتحاد آنها و اعتمادی که به خود و دیگر بازیکنان داشتند و البته شخصیت تیمی که در این مدت رشد کرده بود، توانستیم موفق شویم. باید بگویم از هیچ به همه چیز رسیدیم. ‌توانستیم این راه را بپیماییم و به همین خاطر بسیار خوشحال هستیم».

او در مورد برنامه‌ریزی تیم‌ها باتوجه به فشردگی مسابقات با اشاره به بازیکنان بزرگ می‌گوید‌: « مهدی مهدوی کیا یک بازیکن ایرانی بود که سال‌های سال در بوندس‌لیگا بازی کرد. او همزمان در چندرقابت در ترکیب اصلی هامبورگ حضور داشت و تعداد زیاد بازی‌های یک فصل یا حتی زمان کوتاه استراحت میان 2مسابقه برایش اهمیتی نداشت. وحید هاشمیان هم در بوندس‌لیگا چنین وضعیتی داشت. او هم از جمله بازیکنان ثابت تیمش بود. همین امروز هم جواد نکونام در اوساسونا چنین وضعیتی دارد. مربیان یک تیم باید از دانش لازم برخوردار بوده و بتوانند ارگانیسم بازیکنان را تحت کنترل داشته باشند».مرزبان تأکید می‌کند: «آنها باید بدانند در هر بازیکن به چه نکاتی توجه کرده و از چه مکمل‌ها یا تمرین‌های خاصی بهره ببرند. قبول ندارم که گفته شود بازیکنان ایرانی توان انجام 2مسابقه را در طول یک هفته‌ ندارند. باید یادآوری کنم زمانی که مربیان از خستگی بازیکنانشان توجیهی برای شکست می‌سازند یا آن را دستاویزی برای بازی بد تیمشان می‌کنند، تنها به‌دنبال بهانه هستند. همین که ما مربیان از خستگی بازیکنان صحبت کنیم، باعث می‌شود تا آنها را از نظر روانی خسته کرده و بهانه‌ای به دستشان بدهیم».

مربی سپاهان در مورد شرایط این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم معتقد است که می‌توانند مدعی قهرمانی باشند. مرزبان می‌گوید:«تیم ما پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد و می‌خواهیم برای ادامه این بازی‌ها تیم قوی‌تری داشته باشیم. با چندبازیکن لیگ برتری هم در حال مذاکره هستیم و با برخی از آنها هم به توافق‌هایی دست یافته‌ایم. اگر بازیکنان مورد نظرمان را جذب کنیم، مطمئن باشید که تیمی قوی‌تر و منجسم‌تر شکل خواهیم داد».

کد خبر 170489

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز