اگر در شروع فصل به هواداران تراکتورسازی عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر پیشنهاد می‌شد، احتمالا اکثر آنها با آغوش باز می‌پذیرفتند.

فوتبال - تراکتورسازی

در شروع لیگ یازدهم، 4 قطب تهرانی و اصفهانی به‌عنوان مدعیان اصلی مطرح بودند و تراکتورسازی نیز کمی دورتر از آنها قرار می‌گرفت. با این نگاه، نایب‌قهرمانی برای تراکتورسازی دستاورد بزرگی است حتی اگر درنظر بگیریم که آنها تا لحظات آخر هنوز به قهرمانی فکر می‌کردند. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که این بهترین رتبه تاریخ باشگاه تراکتورسازی است.

تیم پرطرفدار تبریزی در حالی نسبت به فصل قبل صعودی سه‌پله‌ای داشت که تابستان سال قبل 3 بازیکن کلیدی‌اش یعنی آندو، نصرتی و کرار را از دست داد و لیگ را با گروهی نسبتا متفاوت شروع کرد. کادر فنی این تیم هم کاملا تغییر کرد و راز پیشرفت را باید در همین نکته دانست. تراکتورسازی که هواداران متعصبی دارد، سراغ یک مربی از همین جنس رفت و با امیر قلعه‌نویی که 3فصل متوالی به قهرمانی لیگ برتر رسیده بود به‌توافق رسید. قلعه‌نویی به‌تدریج توانست تیمی هجومی بسازد که بعد از استقلال عنوان بهترین خط حمله لیگ برتر را هم به‌دست آورد و از پتانسیل هواداران تراکتورسازی به‌خوبی برای تهییج تیمش استفاده کرد.

البته تراکتورسازی نیم‌فصل را در رتبه چهارم و پایین‌تر از استقلال، سپاهان و نفت به پایان برد. مجموعه بازیکنان جدید هنوز به هماهنگی نرسیده بودند و نتایج تیم نوسان زیادی داشت. در این شرایط قلعه‌نویی، مهدی کیانی بازیکن محبوب هواداران را هم به دلایل انضباطی کنار گذاشته بود و پیش‌بینی نمی‌شد که تیم نتیجه خیلی بهتری نسبت به لیگ دهم که پنجم شده بود، بگیرد. تراکتورسازی اما توانست خودش را در جمع مدعیان قهرمانی نگه‌دارد و با افول نفت به رتبه سوم صعود کرد. این تیم که حدادی‌فر ملی‌پوش را به ترکیبش اضافه کرده بود، در هفته‌های پایانی جای استقلال در رتبه دوم را هم گرفت و تا روز آخر پابه‌پای سپاهان برای رسیدن به رتبه اول جدول پیش رفت تا یکی از تیم‌های موفق لیگ باشد.

تراکتورسازی با این نایب‌قهرمانی توانست خودش را به یکی از مدعیان جدی لیگ برتر تبدیل کند و قطعا فصل جدید را با اهداف تازه‌ای شروع می‌کند. این تیم که به‌دنبال حفظ قلعه‌نویی است، لیگ دوازدهم را با هدف قهرمانی شروع خواهد کرد و امیدوار است با عبور از پلی‌آف برای نخستین‌بار بازی در لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه کند. بازیکنانی مثل فروزان، صادقی، حاج‌صفی، رودریگو توزی، فلاویو لوپز، ابراهیمی و اکبرپور نقش زیادی در موفقیت این فصل تراکتورسازی داشتند ولی تیم فعلی برای جنگیدن در 2جبهه همانطور که قلعه‌نویی هم تاکید کرده نیاز به تقویت دارد.

کد خبر 170487

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز