گروه شهری: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تاکسی در اغلب کشورها، نماد اقتدار صنعتی آن کشور است، از اینکه در ایران، خودروهای بی‌کیفیت کاربری تاکسی دارند انتقاد کرد و گفت: هزینه‌های نگهداری پژو و سمند، از پیکان فرسوده بیشتر است.

این در حالی است که هم‌اکنون تهران با دارابودن 80 هزار تاکسی بزرگ‌ترین ناوگان تاکسیرانی دنیا را در اختیار دارد.
به گزارش ایسنا، محمد احمدی بافنده با اعلام اینکه تهران بزرگ‌ترین ناوگان تاکسیرانی شهری جهان را دارد، اظهار کرد: هیچ‌یک از کلانشهرهای دنیا ناوگان تاکسیرانی که با شمار تاکسی‌های تهران برابری کند، در اختیار ندارند. به گفته وی، شهرهایی همچون لندن با 20 هزار تاکسی و پاریس با 15 هزار تاکسی، فاصله بسیاری با آمار 80 هزار تاکسی پایتخت کشورمان دارند. احمدی بافنده با اشاره به جابه‌جایی 6میلیون مسافر به‌صورت روزانه توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران، خاطرنشان کرد: در این میان 4میلیون نفر با اتوبوس و 2.5 میلیون نفر با تاکسی جابه‌جا می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه برابر رتبه‌بندی وزارت صنایع، پژو و سمند حدود 70 نمره منفی دارند و با وجود این به‌عنوان تاکسی به کار گرفته می‌شوند، یادآور شد: این در حالی است که نیسان تیانا تنها 4 نمره منفی دارد.مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به یارانه 82.5 درصدی دولت برای تامین اتوبوس‌های شهری، اظهار کرد: رانندگان تاکسی برخلاف اتوبوسرانی با مال و جان خود به مردم خدمت می‌‌کنند و برای برخورداری از یک خودروی باکیفیت از حمایت دولتی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه تغییر خودروی انتخاب شده برای ناوگان تاکسیرانی نیازمند یک تصمیم اساسی است، پیشنهاد داد که دولت با عدم‌دریافت عوارض گمرکی از رانندگان برای تهیه خودروی مناسب به‌عنوان تاکسی حمایت کند.

کد خبر 170467
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز