همشهری آنلاین: نگارخانه ایوان میزبان 40 اثر نفیس نگارگری از آیات قرآن، احادیث، تصویرسازی رباعیات خیام، غزلیات حافظ و مولانا است.

پوستر تجسمی

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه نگارگری استاد رضا بدر السماء دیروز 22 اردیبهشت ماه، با حضور پروفسور یحیی کمالی‌پور، رئیس دپارتمان ارتباطات و هنرهای زیبای دانشگاه پوردو آمریکا و امیر عباس تقی‌پور مدیرعامل شرکت فرهنگ فیلم تهران و جمعی از هنرمندان در نگارخانه ایوان افتتاح شد.

آثار این نمایشگاه توسط رضا بدر السماء خلق شده که در آنها مضامینی از آیات قرآن، احادیث، تصویرسازی رباعیات خیام، غزلیات حافظ، مولانا و... به چشم می خورد و به سبک نگارگری معاصر به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی بیش از 300 نمایشگاه انفرادی و جمعی در داخل و خارج از کشور از جمله کشورهای فرانسه ،ایتالیا ،سنگال ،مالی، الجزایر، لبنان و.... را در کارنامه خود دارد.

بدر السماء از جمله خادمین برگزیده قرآن کریم است که آثار وی با آیات و احادیث ائمه معصومین (ع) گره خورده است و معنا‌شناسی تعدادی از آیات مصحف قرآن شریف را به تصویر کشیده است.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را ارتباط نزدیک با هنرمندان وعلاقمندان به هنر و استفاده از نظرات ارزشمند اساتید نقاشی ایرانی عنوان کرد.

پروفسور یحیی کمالی‌پور در نوشته یادبودی از آشنایی با استاد بدرالسماء ابراز خشنودی کرد و برای وی آرزوی سرافرازی نمود.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان آفریقا، چهارراه شهید حقانی، کوچه کمان، شماره 25 ساختمان مرکزی انتشارات علمی و فرهنگی "نگارخانه ایوان"مراجعه کنند.

این نمایشگاه تا 27 اردیبهشت همه روزه از ساعت 9 الی 12 و بعد از ظهر 16 الی 20 میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

 

کد خبر 170029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز