گروه سیاسی: خطیب جمعه تهران خطاب به رهبران آمریکا گفت: خیرتان در این است که بدون پیش شرط پای میز مذاکره بیایید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی‌در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حرکات شیطنت آمیز آمریکا در روزهای اخیر اظهار داشت: آمریکایی‌ها در پی آنند که قطعنامه دیگری علیه ملت ایران با فشار و قلدری بر کشورها از شورای امنیت بگیرند.

خاتمی‌همچنین اظهار داشت: امید غربی‌ها به این است که با صدور قطعنامه در داخل (کشور) ایجاد اختلاف کنند اما می‌بینید بحمدالله نتوانستند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت تهران افزود: از قطعنامه اول که چیزی گیرتان نیامد. قطعنامه صادر کردید اما دیدید که آب از آب تکان نخورد.

وی تصریح کرد: بدانید ملت با دولت در موضوع انرژی هسته‌ای کاملا هماهنگ هستند. مسئله با تدبیر، مصلحت، عزت و رهبری مقام معظم رهبری پیش می‌رود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش با اشاره به توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص)، گفت: این کار آن هم در سالی که مزین به نام نبی اعظم (ص) است بسیار زشت بود و اصلا قابل دفاع نیست. البته وزیر آموزش و پرورش عذرخواهی و با متخلفان نیز برخورد کرد و این نقطه‌ مقابل عملکردی است که بعضی از مسئولان در گذشته داشته‌اند.

خطیب نماز جمعه‌ تهران، با اشاره به این که دو موضع در این قضیه مشاهده شده است، گفت: یک موضع در این قضیه مخلصانه، دلسوزانه و غیرتمندانه بود اما برخی برخوردها، برخوردهای سیاسی انتقام‌جویانه و کینه‌توزانه بود.

به گزارش مهر، خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری کنفرانس اسلام‌آباد  اشاره کرد و گفت: در پشت پرده این کنفرانس با آمریکا و اسرائیل تبانی کردند که کشورهای اسلامی، اسرائیل را به رسمیت بشناسند. 

خطیب جمعه تهران، تصریح کرد: پاکستان مامن تروریست‌ها شده و تروریست‌هایی که در زاهدان آدم می‌کشند به پاکستان پناه می‌برند. پاکستان باید مراقب باشد بیش از این به دام آمریکایی‌ها نیافتد که بدون تردید بازنده این میدان خواهد بود. ایران کشور قدرتمندی است و یقینا ارتباط و دوستی با ایران به مراتب بهتر از دوستی پاکستان با آمریکا و اسرائیل است و هیچ خیری در دوستی با آمریکا و اسرائیل نخواهند دید.

کد خبر 16971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز