همشهری آنلاین: قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:‌ تا پایان امسال تمامی کودکان و فرزندان حاصل از خانواده‌‌های معتاد ساماندهی می‌شوند.

کودک خیابانی

به گزارش ایسنا، طه طاهری با اعلام این خبر افزود: بحث کودکان کار و خیابان با کودکان حاصل از خانواده‌های معتاد دو مقوله متفاوت است و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای تمامی کودکان 10 تا 14 سال که حاصل خانواده‌‌های معتاد اعم از پدر و مادر هستند برنامه‌ای را در نظر گرفته است و این کودکان تا پایان امسال ساماندهی خواهند شد.

وی افزود:‌ در این طرح ساماندهی کودکان مادران معتاد در اولویت قرار دارد.

طاهری درباره فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد نیز گفت: در جلسه 127 ستاد و بر اساس ماده 15 شرایط درمانی کمپ‌ها مصوب، گام نخست که ارائه الگوی استاندارد درمانی به کمپ‌هاست مشخص و ارایه شد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بر اساس مصوبه جدید تمامی کمپ‌ها موظف می‌شوند که استانداردهای لازم را در حوزه درمانی معتادان رعایت کنند.

به گفته وی تعدادی از کمپ‌ها سال گذشته استانداردسازی را آغاز کرده‌اند و تعدادی در حال اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های مربوطه هستند. اما تعدادی نیز مقاومت می‌کنند و نمی‌خواهند پروتکل جدید را اجرا کنند.

طاهری ادامه داد: با کمپ‌هایی که استانداردهای لازم درمانی را رعایت نکنند به شدت برخورد می‌کنیم.

قائم مقام ستاد کل مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر حدود 300 کمپ غیر مجاز در کل کشور فعالیت دارند که در صورت عدم استانداردسازی فعالیتهای درمانی بشدت با آنها برخورد خواهد شد.

به گفته طاهری سال گذشته نیز حدود با 200 کمپ غیر مجاز ترک اعتیاد در قالب تذکر، تعطیلی موقت، فرصت دوباره برای استانداردهای و پلمپ برخورد شد.

کد خبر 169437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز