شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: روز جهانی مبارزه با مواد‌مخدر امسال با این خبر شروع می‌شود که تنها 10درصد معتادان ایران را افراد ولگرد تشکیل می‌دهند و بیشتر آنها در میان افراد شاغل، باسواد و بعضا پولدار، هستند.

addiction

طاها طاهری، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر در این باره می‌گوید: همه طرح‌ها و مطالعات 3 دهه نشان می‌دهد 78درصد جامعه اعتیاد کشور شاغل هستند و بخشی از این افراد برای خرید و مصرف مواد‌مخدر خود دارایی لازم را دارند، درون جامعه فعالیت می‌کنند و ممکن است ظاهر خود را حفظ کنند اما این افراد هنوز نپذیرفته‌اند که معتاد هستند. معتادان ولگرد تنها 10درصد از افرادی هستند که پس از اعتیاد به مواد‌مخدر به این مرحله از اعتیاد رسیده‌اند، در حالی که 70درصد از معتادان در کشور علاوه بر اینکه شاغل هستند و در جامعه حضور دارند درون خانواده‌ها نیز زندگی می‌کنند که این آمار به‌صورت پنهانی درون جامعه وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه همه طبقات جامعه درگیر این پدیده شوم اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد:

مصرف مواد‌مخدر مربوط به طبقه بی‌سواد، کم‌سواد و بی‌فرهنگ نیز نمی‌شود بلکه امروز در دایره اعتیاد افراد بافرهنگ، نخبگان، افراد باهوش و کسانی که اتکا به خانواده و پدر و مادر خوب دارند و جزو خانواده‌های مطرح هستند در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند. به معنای دیگر هیچ کدام از طبقات و قشرهای جامعه مصون از مواد‌مخدر نیستند و این زنگ خطری است که همه باید به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد بیماری مزمنی است که به‌صورت تدریجی درمان می‌شود، گفت: تمام تبلیغات مراکز ترک اعتیاد یکروزه و یک هفته‌ای سرپایی، دکان‌های کلاهبرداری مرسومی است که به خاطر افزایش مشکلات و مطالبات مردم به‌وجود آمده است تا بتوانند مردم را سرکیسه کرده و سودجویی کنند.

کد خبر 138621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز