چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

تزریق نشدن گاز به میدان های نفتی فرسوده کشور موجب مدفون شدن و مرگ زودرس چاه های نفتی فعال و بخش عظیمی از ذخایر نفتی کشور می شود.

به گزارش همشهری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی در مورد ضرورت استفاده بهینه از ذخایر گاز کشور، با تایید اینکه بخش مهمی از مخازن نفتی کشور در نیمه دوم عمر خود قرار دارند و تزریق نشدن گاز به این میدان ها موجب افت فشار و ضریب بازیافت نفت کشور می‌شود تأکید می کند که 24 مخزن از کل مخازن نفتی در جنوب کشور در اولویت تزریق گاز هستند که در 16 مخزن زمان تزریق سپری شده و باید هر چه زودتر در این زمینه اقدام کرد.

در این گزارش با اشاره اینکه ایران با بیش از 7.26 تریلیون متر مکعب گاز دارای دومین دارنده ذخایر گاز جهان است و بخش عمده ای از ذخایرش در میدان های مشترک با کشورهای همسایه قرار دارد بر لزوم بازنگری به سیاست ها و برنامه های بهره برداری از این میدان ها تاکید شده است.

در این گزارش توصیه شده تا با توجه به محدودیت ظرفیت تولید و انتقال گاز طبیعی کشور و تراز منفی آن و ضرورت نگاه اقتصادی به فرصت های مختلف مصرف گاز ایجاب می کند که صادرات گاز از اولویت های تصمیم گیری کشور خارج شود.

کد خبر 1688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز