همشهری آنلاین: همایش تجلیل از فرماندهان مسئولان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری و هفته عقیدتی سیاسی سپاه با حضور سردار جعفری برگزار شد.

در این همایش سردار سرلشکر جعفری ـ فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی ـ نماینده ولی فقیه در سپاه، سرلشکر قاسم سلیمانی ـ فرمانده نیروی قدس، سردار سپهر ـ معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان سپاه حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، فرمانده کل سپاه در این همایش، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تمامی شهدایی که در راه ارتقای نظام مقدس جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف جانفشانی کردند و نیز با بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری، با بیان اینکه "نقش سپاه پاسداران در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست"، گفت: این نقش بارها مورد تاکید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) قرار گرفته و تعابیر بالایی در این رابطه بیان شده است. وظیفه ما این است که در برابر انتظارات، به عمق اهمیت و رسالت سنگین سپاه در مقطع زمانی حساس کنونی پی ببریم.

فرمانده کل سپاه در ادامه تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هرگونه مانع در راه حرکت انقلاب اسلامی و اهدافش را از سر راه برمی‌دارد و در تحقق این اهداف تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

جعفری، انقلاب اسلامی را یاری‌دهنده و دنبال‌کننده دین خدا و تحقق احکام قرآن و اسلام در جامعه و در دنیا خواند و توسعه، تبلیغ، ترویج و گسترش آن را نیازمند مجاهدت و تلاش همه مومنان دانست و در ادامه، با بیان اینکه "سپاه پاسداران صرفا در ماموریت‌های نظامی محدود نمی‌شود"، گفت: مقام معظم رهبری این موضوع را متذکر شده‌اند که سپاه تنها بعد نظامی ندارد و در تمامی ابعاد و طیف‌های ماموریتی از سخت، نیمه سخت و تهدیدات نرم تا موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، باید از انقلاب اسلامی دفاع کند.

فرمانده کل سپاه همچنین خاطرنشان کرد: اتصال بسیج به عنوان بخش قابل توجهی از جامعه با اعتقاد، روحیه و انگیزه‌ای که بسیجیان مخلص در حفظ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، وظیفه سپاه را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به حرکت‌های سپاه در ابعاد بیرونی و درونی از نگاه رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: معظم‌له حرکت بیرونی سپاه را انجام ماموریت در دفاع از انقلاب و پیشبرد اهداف آن و حرکت درونی را ساختن سپاه به نحوی که در مقاطع حساس ماموریت‌های خود را به خوبی به انجام رساند، توصیف کردند. به همین خاطر، ساختن سپاه نباید به ساختن نیرویی که تنها ماموریت‌های امنیتی و نظامی دارد خلاصه شود و ماموریت‌های عقیدتی، دفاعی و فرهنگی سپاه ایجاب می‌کند که در ارتباط با ساختن ابعاد درونی به‌صورتی دیگر به وظیفه خود نگاه کند.

 

کد خبر 168585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز