همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه جذب هیات علمی در این دانشگاه از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است تاکید کرد که چند نفر از استادان این دانشگاه به علت جدی نگرفتن کلاسهای درس و آموزش به دانشجویان اخراج شدند.

به گزارش مهر، سعید جبل عاملی عصر در مراسم گرامیداشت مقام والای استاد که با حضور کامران دانشجو و جامعه دانشگاهیان علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به برخی برتریهای دانشگاه علم و صنعت، گفت: در گزارشات منتشر شده، دانشگاه علم و صنعت در حوزه تولید علم رتبه دوم فنی مهندسی را به دست آورد و برخی دانشکده های این دانشگاه در شاخه های متعدد تولید علم حائز رتبه اول میان سایر دانشکده های مهندسی کشور شده اند.

وی به پیشتازی دانشگاه علم و صنعت در حوزه ارتباط صنعت با دانشگاه اشاره و تاکید کرد: هر جا ارتباط با صنعت به صورت سنتی بوده دانشگاه علم و صنعت هم حضور داشته و در هیچ حوزه ای از صنعت نبوده که قراردادهای این دانشگاه با صنعت گروهی شود؛ این به این معناست که دانشگاه علم و صنعت در اجرای پروژه های صنعتی همیشه موفق عمل کرده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه اگر توان مدیریتی اجازه می داد برای هر عضو هیات علمی این دانشگاه یک پروژه کاربردی تعریف می شد و با یادآوری اینکه دانشگاه علم و صنعت هیچگاه به دنبال جذب 500 نفر برتر کنکور نبوده، اظهار داشت: این موضوع در اولویتهای دانشگاه به شمار نمی آید و از سوی دیگر نظام آموزش عالی کشور و بخش های صنعتی به دانشگاه علم و صنعت اعتماد دارند.

به گفته جبل عاملی، هرجا قرار بوده تصمیم گیریهای مهم و در زمینه فناوری صورت گیرد دانشگاهیان علم و صنعت در صف اول کمیته های تخصصی بوده و هستند.

وی به برخی نکات در خصوص جذب هیات علمی در دانشگاه علم و صنعت نیز اشاره کرد و گفت: در دانشگاه علم و صنعت 20 نفر با یک عضو هیات علمی مصاحبه می کنند و با اجازه وزیر علوم متقاضی هیات علمی بعد از گذراندن تمام فیلترها، از یک فیلتر دیگر هم که مصاحبه رئیس و معاونان دانشگاه است می گذرد که در این مرحله حتی از روند مصاحبه فیلمبرداری می شود تا هیات علمی جذب شده متعهد و متخصص باشد.

جبل عاملی همچنین با اشاره به سند راهبردی دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد که هر استاد دانشگاه علم و صنعت باید یک برنامه 5 ساله ارائه دهد و با بیان اینکه تعداد دانشجویان کارشناسی این دانشگاه از سال 78 تاکنون بین 700 تا 800 نفر ثابت مانده، خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش در کارشناسی ارشد به 400 نفر و در دکتری به 220 نفر افزایش یافته است.

به گفته وی، از سوی شورای گسترش وزارت علوم، مجوز پژوهشگاه دانشگاه علم و صنعت و 7 دانشگاه دیگر صادر شد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان جدیت این دانشگاه در جذب هیات علمی از اخراج 4 تا 5 استاد این دانشگاه به علت عدم حضور در کلاس درس و جدی نگرفتن آموزش به دانشجویان خبر داد که با این افراد در ابتدای سال تحصیلی جاری فسخ قرارداد شد.

کد خبر 168522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز