همشهری آنلاین: معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم با اشاره به تخصیص بودجه 150 میلیارد تومانی از سوی ریاست جمهوری به تجهیزات و پژوهش دانشگاهها، گفت: به عنوان پاداش روز معلم، 12 میلیارد تومان از این مبلغ برای توسعه پژوهش و تجهیزات به دانشگاه علم و صنعت اختصاص یافت که تقریبا یک دوازدهم کل این بودجه است.

به گزارش ایسنا، علی اکبر متکان در آیین پاسداشت مقام استاد که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به اختصاص بودجه یک و نیم میلیاردی تومانی برای 10 دانشگاه برتر که دانشگاه علم و صنعت نیز جزو آنها بوده است،‌ اظهار کرد: در بخش بودجه هزینه‌ای وزارت علوم سال گذشته 21 میلیارد تومان به دانشگاه علم و صنعت کمک کرد که تنها یکی دو میلیارد آن تکلیفی و بقیه آن کمک وزارت به این دانشگاه بوده است. وی افزود: در مجموع فقط در اسفندماه سال گذشته چیزی حدود 4 میلیارد تومان به دانشگاه علم و صنعت کمک شد.

متکان همچنین با اشاره به رشد 36 درصدی بودجه دانشگاه علم و صنعت در سال جاری، گفت: بودجه دانشگاه علم و صنعت در سال گذشته 46 میلیارد تومان بود که به جز 5 میلیاردی که به واسطه متصل شدن پژوهشگاه حمل و نقل به دانشگاه علم و صنعت قرار است ارایه یابد، بودجه این دانشگاه در سال جاری به 63 میلیارد تومان رسیده است. این در حالیست که حداقل رشد درخواستی دانشگاه که توسط دکتر جبل عاملی اعلام شد 25 درصد بوده است.

متکان در پایان افزود: با توجه به برنامه‌ها برای اتصال پژوهشکده حمل و نقل به این دانشگاه، رشد بودجه دانشگاه به 45 درصد خواهد رسید.

کد خبر 168531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز