سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، درباره ظرفیت نهایی پذیرش جذب هیأت علمی در دانشگاه‌ها تاکید کرد که میزان جذب بستگی به شرایط علمی، اختصاصی و عمومی داوطلبان و همچنین تمایل آنان برای پذیرش در مناطق کم برخوردار و محروم دارد.

محمدرضا مردانی درباره ظرفیت نهایی پذیرش هیئت علمی در فراخوان دوم جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به مهر گفت: 15 هزار نیاز از سوی دانشگاه‌ها اعلام شده و ظرفیت نهایی پذیرش بستگی به شرایط علمی، اختصاصی و عمومی داوطلبان همچنین آمادگی آنان برای جذب در دانشگاه‌های کم متقاضی و محروم دارد.

وی تاکید کرد که در برخی رشته گرایش‌های اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها، هیچ متقاضی برای جذب ثبت نام نکرده یا در برخی دیگر از رشته گرایش‌ها شاهد نام نویسی چند برابری داوطلبان هستیم.

مردانی درباره علت عدم ثبت نام متقاضیان در برخی رشته‌ها، تاکید کرد: برخی دانشگاه‌ها مثل موسسات غیرانتفاعی، اعلام نیاز در مقطع دکتری صورت گرفته اما متقاضیان در این مقطع نام نویسی نکردند، این در حالیست که برای مقطع دکتری همان رشته متقاضیانی جهت جذب در دانشگاه‌های دولتی اعلام علاقمندی کردند.

به گفته رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، تا 20 اسفندماه سال گذشته تعداد 8 هزار و 587 پرونده بررسی که 7 هزار و 4 پرونده تایید شد و از تعداد 7 هزار و 4 پرونده، یک هزار و 300 پرونده تبدیل وضعیت و بیش از 5 هزار پرونده پیمانی، بورس و قراردادی به دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی اختصاص دارد.

کد خبر 165637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز