دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روزنامه سوئیسی در گزارشی با اشاره به انتقادهای صورت گرفته از عملکرد آلمان در زمینه مقابله با بحران یورو و احتمال شکست رئیس‌جمهور فرانسه در انتخابات آتی نوشت که مجموعه این اقدامات مرکل را در اروپا منزوی می‌کند.

 

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "تاگس انتسایگر"، مدتی است که در منطقه یورو جنبش‌ها و دیدگاههایی درباره بحران بدهی و کسری بودجه شکل گرفته است. از این رو "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان که طرح های ریاضتی وی در اروپا مورد انتقاد قرار گرفته در شرایطی است که باید از طرح‌های خود دفاع کند. از این رو مرکل در واکنش به انتقادهای "فرانسوا اولاند" نامزد سوسیالیست انتخابات فرانسه از سیاست‌های اقتصادی خود گفت که بسته نجات یورو قابل مذاکره نیست. البته همه شواهد حاکی از آن است که نقش رهبری آلمان در اروپا نیز تحت فشار است.

بر اساس این گزارش، مرکل در درجه اول در گفته‌های خود اعتراضش را به اولاند، جانشین احتمالی"نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور فرانسه مطرح کرد. چرا که اگر اولاند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز شود، مرکل مهمترین متحد خود را از دست خواهد داد.

به نظر می‌رسد که این نامزد سوسیالیست فرانسه کمتر از سارکوزی مطیع سیاستهای آلمان است. وی با سردی به توبیخ های مرکل واکنش نشان داده و گفته است که آلمان نمی‌تواند به تنهایی درباره اروپا تصمیم بگیرد.این سیاستمدار فرانسوی به مردم کشورش وعده داده است که با صدر اعظم آلمان دوستانه اما قاطع روبرو خواهد شد. اولاند خود را به عنوان قهرمان یک اروپای جدید معرفی کرده و به خصوص در کشورهای مدیترانه ای به عنوان سفیر امید شناخته می‌شود.

این روزنامه سوئیسی با اشاره به انتقادهای دیگری که از عملکرد آلمان در زمینه بحران یورو مطرح شده است نوشت که به این ترتیب فریادها برای یک ابتکار عمل در راستای رشد اقتصادی در اروپا بلند شده و رواج پیدا کرده است. رئیس دائمی اتحادیه اروپا نیز در این باره واکنش نشان داده و تصمیم دارد یک نشست ویژه را در این باره برگزار کند.

کد خبر 168440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز