یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیس حزب جدید خود تحت عنوان حزب "الدستور" در مصر خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد، محمد البرادعی، رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و برنده جایزه صلح نوبل در نشستی مطبوعاتی از تاسیس حزب جدید خود تحت عنوان حزب "الدستور" خبر داد و گفت: حزب جدید محدود به یک گروه یا افراد خاص نیست بلکه همه مردم مصر می‌توانند در این حزب مشارکت و عضویت داشته باشند.

البرادعی که جوانان انقلاب مصر او را رهبر معنوی اقدامات خود در روز 25 ژانویه سال 2002 میلادی می‌دانند در ادامه اعلام کرد، نام حزب مذکور در کمیته امور احزاب به ثبت رسیده است و تاکنون تعداد موسسان این حزب به 5000 تن رسیده اما امیدواریم که تعداد اعضای این حزب به 5 میلیون تن برسد زیرا حزب الدستور توانایی و بضاعت مالی برای محقق کردن اهداف خود در آینده را در اختیار دارد.

وی در خصوص به تاخیر افتادن تاسیس این حزب پس از گذشت حدود یک سال و نیم از انقلاب مصر عنوان داشت: ما می‌خواهیم به جای اینکه برای گذشته اشک بریزیم به آینده نگاه کنیم. ما امیدوار بودیم که شورای نظامی مصر در دوره انتقالی به شیوه منطقی و مطلوب کشور را اداره کند اما این اتفاق نیفتاد لذا هدف ما تدوین قانون اساسی است؛ قانونی واقعی که بیانگر خواسته‌های ملت مصر و احیاگر انقلاب این کشور باشد. البرادعی همچنین تاکید کرد ما خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شکلی شفاف هستیم.

رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: ما این حزب را در شرایط فعلی تاسیس کردیم تا برای مدت‌های طولانی به فعالیت خود ادامه دهد و اعلام می‌کنیم که بازگشت روند مسالمت‌آمیز انقلاب مصر از جمله اهداف حزب الدستور است.

وی افزود: اصول و مبانی اصلی حزب الدستور بر اساس احترام به آزادی بیان است تا همه مردم مصر بتوانند فرصت کافی برای اظهارنظر داشته باشند.

البرادعی همچنین در این مراسم که با استقبال هزاران تن از طرفدارانش برگزار شده بود، اعلام کرد که قرار است روز هجدهم ماه مه همزمان با اعلام رسمی تاسیس الدستور مراسم باشکوهی با حضور همه موسسان این حزب برگزار شود.

محمد البرادعی پیش‌تر با اعلام مخالفتش با مشارکت در چیزی که از آن به عنوان "دموکراسی ظاهری و دروغین" یاد کرد از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر استعفا داد.

کد خبر 168297
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز