همشهری آنلاین: دیوید و ترزا ورنری (David and Theresa Wernery) دو فعال محیط زیست آمریکائی به بهانه دهمین سالگرد برگزاری جشنواره‌های محیطی به ایران سفر خواهند کرد.

هنرجدید

به گزارش ایسنا، احمد نادعلیان - هنرمند محیطی - با اعلام این مطلب گفت: امسال دهمین سالگرد برگزاری جشنواره‌های محیطی است و به همین بهانه سی و هفتمین جشنواره هنرمحیطی در پردیس پلور برگزار خواهد شد و قرار است این دو فعال محیط زیست که به گوشه و کنار دنیا سفر کرده‌اند، طی هفته جاری به پردیس بیایند.

به گفته او، مرکز پردیس همانند گذشته به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و در دهمین سالگرد جشنواره‌های محیطی،برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار خواهد کرد و طی آن از افراد با تجربه در زمینه هنر محیطی و استادان و علاقمندان به این حوزه به پلور دعوت می‌شود.

هنرمند سرای پردیس به صورت غیر رسمی سابقه 15 ساله دارد و ابتدا در شمال ایران آغاز به کار کرد.

در سال 1376 و چند ماه بعد از بازگشت نادعلیان از انگلستان زندگی دوباره او در طبیعت آغاز شد و پنج سال به همراه خانواده‌اش در چادر زندگی کرد و از اولین سال زندگی در طبیعت میزبان هنرمندانی از ایران و دیگر نقاط جهان شد.

بنای مرکز پردیس در روستای پلور مجاور کوه دماوند در سال 1381 ساخته شد و هنرمندان بسیاری برای اجرای اثر هنری در طبیعت به آنجا آمدند.

در سال 1382 نیز از مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز رسمی اخذ شد و این مرکز به صورت رسمی میزبان بسیاری از جشنواره‌های هنر محیطی در ایران بود.

 

کد خبر 168044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز