همشهری آنلاین: شرکتی در تلاش است با بهره برداری از وضعیت ترافیک سنگین در زمان برگزاری بازی‌های المپیک با فروش اتاقک‌هایی به شکل کپسول‌های فضایی به شرکت‌های مستقر در این شهر کارمندان را وادار به اقامت در خواب در محل کارشان کند.

اتاقک فضایی برای اقامت در محل کار

از آنجایی که در تابستان پیش رو به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک خیابان‌های لندن دچار ترافیک فشرده تری خواهند شد،‌ ممکن است عده‌ای از کارمندان این ترافیک و قفل شدگی خیابان‌ها را به بهانه‌ای برای گرفتن مرخصی تبدیل کنند. از این رو کارفرمایان پیش دستی کرده و زمینه هر نوع بهانه جویی را از بین برده‌اند.

برای مثال این بهانه برای کارمندان شرکت خدمات اطلاعات Interxion بی‌معنی خواهد بود زیرا کارفرمایان این کارمندان از آنها خواسته‌اند در طول انجام بازی‌های المپیک،‌ در محل کار خود و در اتاقک‌های فضایی بخوابند. همچنین از مهندسان شرکت Brike Lane نیز برای اینکه در ترافیک‌های شلوغ به دام اسیر نشوند خواسته شده تا درون کپسول‌های تنگ در محل کارشان خوابند.

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها نیز به کارمندان خود پیشنهاد داده‌اند در طول برگزاری بازی‌ها به دورکاری از خانه بپردازند،‌شرکت تولید کننده این اتاقک‌های فضایی امیدوار است مشتریان بیشتری برای خود در اداره‌ها و شرکت‌ها بیابد. شرکت Podtime سازنده این اتاقک‌های غیرعادی این سازه‌ها را راه حلی مناسب برای مسیرهای گره خورده و قفل شده لندن در زمان بازی‌های المپیک معرفی کرده است.

این اتاق خواب‌های تا اندازه‌ای ترسناک، از جنس پلی کربنات بوده و قیمتی در حدود هزار و 375 پوند دارند. تجهیزات این اتاقک‌ها شامل تشک‌های استاندارد یا فومی،‌ آینه،‌ کمد و اتصالات برق است.

تخمین‌های سال گذشته "آکسفورد اکونومیکز" نشان می‌دهد طی برگزاری بازی‌های المپیک لندن 450 هزار بازدید کننده در لندن اقامت خواهند کرد در حالی که در حدود 5.5 میلیون نفر دست کم برای یک روز از مسابقات وارد لندن خواهند شد. این به آن معنی است که تعداد خودروها در جاده‌ها افزایش پیدا کرده و ترافیک شدیدتری در خیابان‌های لندن حاکم خواهد شد.

کد خبر 167509
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز