مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: هشتمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران کلانشهرها در قم برگزار شد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پی برگزاری هشتمین اجلاس مشورتی روسای شوراها وشهرداران کلانشهر‌ها در قم با تاکید بر ثمر بخش بودن تشکیل شوراها گفت: تحولاتی را که طی یک دهه گذشته در شهر‌ها و روستاها شاهد هستیم حاصل وجود شوراهاست که نشان دادند توان مدیریت شهری را دارند.

وی با اشاره به پیام امام راحل درخصوص ایجاد شوراها گفت: اگر چه آن پیام پر محتوا می‌بایست آغازگر شوراها در کشور باشد ولی جنگ تحمیلی و مسائل جانبی تشکیل شوراها را به تعویق انداخت.

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران کلانشهرها، شورا را به مثابه کودکی خواند که اگرچه دیر متولد شده‌ ولی زود راه افتاده و به سرعت به پیش می‌رود.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به مشکلات پیش روی شوراها تصریح کرد: متأسفانه در برخی شهر‌ها هنوز نتوانسته‌ایم جایگاه واقعی مدیریت شهری را ایجاد کنیم.

وی افزود: برگزاری نشست‌هایی با دستگاه‌های اجرایی و استمرار آنها می‌تواند راهکاری برای تحقق مدیریت شهری باشد. عبدالسعید حقیقی مقدم فرماندار قم نیز طی سخنانی با تاکید بر تعامل دستگاه‌های مختلف اجرایی گفت: لازم است نوع همفکری و تعامل بین مدیریت شهری و دستگاه‌های دولتی را در قانون تعریف کنیم.

بنابراین گزارش، روسای شوراهای اسلامی کلانشهر‌ها در پایان نشست خود، درخصوص چگونگی اخذ بودجه حمل ونقل ریلی در شهرها، بررسی تعهدات دولت در زمینه همکاری و حمایت از بافت‌های فرسوده شهری، بررسی عملکرد هیات‌های حل‌اختلاف استان‌ها در رابطه با مصوبات رد شده توسط فرمانداری‌ها و نیز تدوین برنامه 5ساله شهرداری‌ها به تعاملاتی رسیدند.

کد خبر 167473
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز