گروه شهری: مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گل و گیاه از تلاش شهرداری تهران برای افزایش سرانه‌های فضای سبز در شهر تهران تقدیر کرد.

وی که یکی از سخنرانان اصلی مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه گل و گیاه شهر تهران بود، گفت: در برخی نقاط تهران مثل منطقه10 سرانه فضای سبز زیر 2متر بود اما ظرف چند سال اخیر در همین مناطق سرانه فضای سبز به بیش از 3متر افزایش یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنرانی خود از پیشنهاد محمد باقر قالیباف شهردار تهران مبنی بر تملک چند ده هکتار از باغات وفضاهای سبز منطقه کن سخن گفت و در توضیح آن گفت: همه دست‌اندرکاران و مسئولین شهر در تلاش برای افزایش سرانه‌های فضای سبز شهری هستند؛ بر همین اساس نیز آقای قالیباف پیشنهاد خرید و حفظ باغات کن را مطرح کرد که پس از طرح در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسید.

به گفته چمران برای خرید باغات کن شهرداری تهران باید رقم بالایی در حدود 600‌ میلیارد تومان پرداخت کند که برابر با یک‌ششم درآمد شهرداری تهران ظرف یک‌سال است اما با وجود این، مدیریت شهری از آنجایی که توسعه فضای سبز را نیاز اصلی مردم شهر می‌داند به این مهم دست زده است.

چمران با بیان اینکه توسعه فضای سبز امری حاشیه‌ای و تزیینی نیست، تاکید کرد: توسعه فضای سبز البته نه به معنی کاشت چمن یا درختان سوزنی برگ، بلکه کاشت درختان پهن برگ یک ضرورت و نیاز اساسی برای ادامه زندگی و تنفس مردم است؛ ضمن آنکه تاثیرات آن در لطافت روح و انبساط خاطر نیز بسیار ارزشمند است.

کد خبر 169567
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز