سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

شهردار تهران اعلام کرد: رقم بودجه فعلی شهرداری در 4 سال آینده، بر اساس کار کارشناسی که انجام داده‌ایم، باید به 7500 میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف در سیصد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که با حضور مستمع برگزار شد، گفت: فعالیت مدیریت شهری در دور دوم شوراها با 500 میلیارد تومان درآمد آغاز شد و هم اکنون این رقم با افزایش 4 برابری، به حدود 2 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: شهر تهران در 4 سال آینده، 5 هزار میلیارد تومان در بخش توسعه، 2 هزار میلیارد تومان در بخش نگهداری و 500 میلیارد تومان در بخش هزینه‌های پرسنلی نیاز دارد. به گفته قالیباف، در چهار ساله سوم شورای شهر، شهرداری باید با رشد سالانه، به افق بودجه 7500 میلیارد تومانی برسد.

وی در خصوص تدوین برنامه 5 ساله شهر تهران و طرح جامع و تفصیلی گفت: همه چیز برای جهش در شهر آماده است و پیشنهاد بودجه 3300 میلیارد تومانی برای سال آینده نیز بر همین اساس است. به اعتقاد شهردار تهران، شهرداری درآمد پایدار ندارد و سیاست شهرداری مبنی بر افزایش تراکم‌فروشی نبوده و این مسأله در پیشنهاد بودجه کاملا آشکار است.

وی گفت: حجم زیادی پروانه در سال 82 صادر شده و سیستم تعهدی، چک‌های مربوط به این پروانه‌ها را هم اکنون وصول می‌کند، و بر اساس سیستم مالی تعهدی، هم اکنون 40 هزار میلیارد تومان سرمایه شهر ثبت شده است. به گفته قالیباف، در حال حاضر شهرداری تهران 1000 میلیارد تومان چک دست مردم دارد و با سیستم جدید تعهدی می‌تواند آنها را وصول کند.

شهردار تهران تاکید کرد: ‌با اطمینان می‌گویم با بودجه 7500 میلیارد تومانی در دوره سوم گام بلندی در شهر برمی‌داریم و همچنین با تصویب بودجه پیشنهادی 3 هزار و 300 میلیارد تومانی در سال 86، بسترهای بسیاری برای اقدامات و توسعه شهر فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر تهران در سال 85 ،بودجه 2 هزار و 400 میلیارد تومانی را برای شهر تهران تصویب کرد در حالی که در سال 84، 1400 میلیارد تومان بودجه شهرداری بود و این امر همراهی شورای اسلامی شهر تهران را با شهرداری نشان می‌دهد.

به گفته شهردار تهران در سال جاری، 84 درصد از بودجه شهرداری محقق شده است.

کد خبر 16738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز