یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه هنرمند جوان ایرانی آثار خود را از 25 آوریل تا 10 می 2012 (6 تا 21 اردیبهشت 1391) به گالری دارالفنون کویت می‌برند.

پوستر تجسمی

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه که از چهارشنبه 6 اردیبهشت امسال در گالری دارالفنون کویت برپا می‎شود، دربردارنده آثار نقاشی سه هنرمند ایرانی به نامهای ساسان قره‎داغلو، مریم ایران پناه و هاوار امینی است.

عباس دانشوری که رئیس گروه هنری دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در رشته تاریخ هنر است، درباره آثاری که از مریم ایران‎پناه در این نمایشگاه ارائه خواهد شد، می‎گوید: هنر او نشان دهنده حافظه‎ای است که چشم انداز و دیدگاه انسانی هنوز در آن ادامه دارد.

این استاد ایرانی دانشگاه کالیفرنیا قرار است در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشته باشد و تحلیل خود را درباره آثار این هنرمندان طی سخنانی، عنوان کند.

نمایشگاه این سه هنرمند تا دهم ماه می (21 اردیبهشت 1391) برای نمایش عمومی ادامه خواهد داشت.

مریم ایران پناه ازجمله هنرمندان جوانی است که بیشتر آثارش نقاشی‎هایی با رویکرد اکسپرسیونیستی است که استفاده از رنگ‌های گرم، بافت‌های خشن و نگاهی ویژه به موضوع انسان و کودکی از ویژگی‌های آثار اوست.

هاوار امینی نیز که هنرمندی 30 ساله است، کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه تربیت مدرس، برگزیده سومین جشن عکس دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان، برگزیده یازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران است که در سال 2009 در نمایشگاه بین المللی آرت دوبی حضور داشت.

ساسان قره داغلو نیز ازجمله هنرمندان جوان و نقاش ایرانی است که از سال 1386 در نمایشگاه‌های گروهی متعددی شرکت کرده و چندین نمایشگاه انفرادی در گالری‌های تهران نیز برپا کرده است.

وی عضو انجمن هنرمندان نقاش و کارشناس گرافیک از دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

گالری دارالفنون کویت که در میان خانه‎های سنتی کویت در سال 1994 تاسیس شده است از ابتدای شروع به کار خود توان خود را برای معرفی هنرهای نوظهور همچون نقاشی، مجسمه‌سازی، صنایع دستی و تزئینی و انواع دیگر هنرها صرف کرده است.

هدف اصلی این گالری افزایش آگاهی در بازار هنر محلی با برگزاری نمایشگاه‌هایی که جنبه‎های جذاب و متنوع از هنر را ارائه دهند.

همچنین تشویق استعدادهای جوان که فراتر از هنرهای سنتی در کشور خود دست یافته‎اند.

 

کد خبر 167325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز