شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه طبیعت و آیین‌های ملی دینی که با هدف ترویج آیین‌های ملی و دینی در استقبال از بهار طبیعت و با مضمون نوروز و طبیعت، از 6 فروردین ماه گشایش یافته است، تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

نقاشی

به گزارش ایلنا، آثار به نمایش درآمده، بخشی از گنجینه موزه شامل ۷۴ اثر هنری از پیشگامان هنر معاصر ایران با آثارهنرمندانی همچون: محمود جوادی‌پور، حسین زنده رودی، زنده یاد جواد حمیدی، پرویز کلانتری، علی اکبر صادقی، یعقوب عمامه پیچ، محمد ابراهیم جعفری، فریده لاشایی و... در طبقه فوقانی موزه به نمایش درآمده است و در طبقه میانی موزه نیز آثار خوشنویسی از اساتید معاصر ایران با موضوع دعای تحویل سال نو و اشعار شعرای بزرگ ایرانی در وصف نوروز، طبیعت و در گرایش‌های مختلف خوشنویسی و نقاشیخط ارایه شده است.

آثار اساتیدی همچون: غلامحسین امیرخانی، مجتبی ملک‌زاده، محمد حیدری، محمد سلحشور، عبدالله فرادی، سیدحسن میرخانی، زنده یاد رضا مافی، امیر احمد فلسفی، صداقت جباری و در طبقه همکف موزه نیز آثار نقاشی با موضوع آیین‌های ملی- دینی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

در طول زمان برگزاری نمایشگاه یک اثر نقاشی از سهراب سپهری که تاکنون در موزه به نمایش در نیامده بود، رونمایی شد.

این اثر مربوط دوره مربع‌های رنگی سهراب سپهری است که در سال ۱۳۵۰ خلق شده است و ابعاد آن ۲۶۰*۱۰۰ سانتی متر است که با تکنیک اکرلیک بر روی بوم اجرا شده است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در برنامه‌ها می‌توانند به موزه هنرامام علی (ع) واقع در خیابان ولی عصر (عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ و نشانی اینترنتی www. iaram. ir مراجعه کنند و یا با شماره ۲۲۰۲۴۸۴۸ تماس بگیرند.

 

کد خبر 166121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز