پرسپولیس 4 روز بعد از تساوی مقابل الغرافه قطر، شنبه در هفته سی و یکم رقابت‌های لیگ برتر میزبان سایپا خواهد بود.

ورزش فوتبال

سرخ‌پوشان تهرانی که در لیگ قهرمانان آسیا وضعیت نسبتا خوبی دارند، در لیگ برتر دوباره در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند. شکست مقابل داماش، کسر 2 امتیاز توسط کمیته انضباطی و تساوی مقابل سپاهان باعث شد تا موقعیت امتیازی پرسپولیس خراب شود و حالا شاگردان مصطفی دنیزلی برای بهبود شرایط خود باید 3‌امتیاز بازی با سایپا را بگیرند. در طرف مقابل حریف پرسپولیس هم با وجود اینکه مجتبی تقوی را روی نیمکت دارد ولی همچنان نتایج پر‌نوسانی می‌گیرد و در آخرین بازی در زمین خودش مغلوب راه آهن شد. با این حال شاگردان تقوی انگیزه زیادی برای امتیاز گرفتن از پرسپولیس دارند و خستگی میزبان بهترین فرصت برای سایپاست تا به هدفش برسد.

اردوی پرسپولیس در آستانه این بازی تحت‌تاثیر اختلاف علی کریمی و دنیزلی قرار گرفته است. کریمی در تمرین روز پنجشنبه خستگی را بهانه قرار داد و تمرین نکرد، این در حالی است که او بعد از بازی با الغرافه در یک اقدام غیرحرفه‌ای از دنیزلی انتقاد کرد. سرمربی پرسپولیس هم بعد از بازی روز سه‌شنبه به‌دلیل تولد نوه‌اش بلافاصله راهی ترکیه شد و شب‌گذشته به ایران آمد تا امروز روی نیمکت پرسپولیس بنشیند. هنوز مشخص نیست دنیزلی چه تصمیمی در مورد کریمی خواهد گرفت ولی روز گذشته این موضوع مطرح شد که او شاید برای این بازی در فهرست 18 نفره تیمش قرار نگیرد و توسط دنیزلی خط بخورد. کریمی در چند ماه اخیر بارها دچار اختلاف‌های ریز و درشت با دنیزلی شده که سرمربی پرسپولیس ترجیح داده واکنشی نشان ندهد، ولی به‌نظر می‌رسد کریمی برای فصل آینده دیگر جایی در پرسپولیس نداشته باشد؛ مگر اینکه اتفاقات دیگری بیفتد.

رضا شاهرودی، کاپیتان اسبق پرسپولیس در مورد مسائلی که بعد از بازی با الغرافه پیش آمد می‌گوید: «یک بازیکن به هیچ عنوان حق ندارد به هم‌تیمی‌هایش توهین کند، حتی اگر کاپیتان باشد. مگر کریمی تا به حال برای پرسپولیس بد بازی نکرده است؟ در بعضی از بازی‌ها شاهد بودیم که او خوب بازی نکرد و آیا خوب است که دیگر بازیکنان به دنیزلی بگویند چرا کریمی را بازی می‌دهی؟ وقتی دنیزلی برخورد نمی‌کند طبیعی است که شاهد این اتفاقات باشیم. شاید دنیزلی به خاطر وضعیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تا حدودی مراعات می‌کند و می‌خواهد برای فصل آینده تصمیماتی بگیرد.»

محسن عاشوری، مربی پرسپولیس که روز گذشته در غیاب دنیزلی در کنفرانس مطبوعاتی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد، در مورد اختلاف دنیزلی و کریمی محافظه‌کارانه صحبت کرد. او در این خصوص گفت: «کریمی بازیکنی است که توانایی‌هایش برای همه مشخص است. او چه در زمین بازی و چه در تمرین، تلاش زیادی می‌کند و دنیزلی هم با تمام تجربه و سابقه‌ای که دارد از نظرات کریمی استفاده می‌کند.

من نمی‌دانم دنیزلی چه برخوردی با کریمی خواهد داشت اما دنیزلی فردی است که هیچ موقع اشتباه‌های شاگرد و دستیارش را علنی نمی‌کند.» جمشید زارع، قائم مقام باشگاه پرسپولیس اما در مورد اختلاف کریمی و دنیزلی می‌گوید: «شاید رسانه‌ها برداشت دیگری از صحبت‌های کریمی کرده‌اند. من مطمئنم دنیزلی در بازگشت به ایران نشستی با کریمی خواهد گذاشت و این سوءتفاهم‌ها را برطرف خواهد کرد. تا زمانی که من و رویانیان در پرسپولیس هستیم اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین بحث حاشیه‌ای در تیم به‌وجود آید.»

بیژن طاهری مربی سایپا در آستانه بازی با پرسپولیس می‌گوید: «ما بازی‌های آسیایی پرسپولیس را هم آنالیز کرده‌ایم. پرسپولیس تیم خسته‌ای است اما مطمئنا دنیزلی با فهم و درک تاکتیکی بالایی که دارد قطعا از بازیکنانی که در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کرده، در این بازی استفاده نمی‌کند و بیشتر از بازیکنانی که به آنها استراحت داده، استفاده خواهد کرد.»

او تاکید می‌کند: «همیشه بازی با تیم‌های بزرگ مخصوصا پرسپولیس انگیزه خاصی برای جوانان ما دارد. امیدوارم شاهد یک بازی خوب و تماشاگرپسند باشیم و تماشاگران و بیننده‌های تلویزیونی از این بازی لذت ببرند. ما پرسپولیس را به‌خوبی آنالیز کرده‌ایم و نقاط ضعف و قوت آن را می‌شناسیم. امیدوارم بازی تاکتیکی جوانمردانه‌ای باشد.»

کد خبر 167059
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز