گروه اقتصادی: همایش بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و آمریکای لاتین با حضور 5 کشور ونزوئلا، مکزیک، برزیل، اروگوئه و کوبا و وزیر بازرگانی، معاونین اقتصادی وزارت امور خارجه و وزارت صنایع و معادن و نمایندگان بخش خصوصی کشورمان برپا شد.

وزیر بازرگانی در حاشیه این همایش، حجم کنونی صادرات ایران به کشورهای آمریکای لاتین را بسیار ناچیز و در حدود 200 میلیون دلار دانست و گفت: برای صادرات کالا به 30 کشور منطقه آمریکای لاتین برنامه ریزی کرده و در نظر داریم حجم صادرات کالا به این کشورها تا پایان برنامه چهارم توسعه را بدون احتساب صادرات خدمات فنی مهندسی به بیش از یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

در این همایش همچنین معاون اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: امروز پیمانکاران ایرانی در ونزوئلا، مکزیک و بولیوی فعالیت خود را آغاز نموده و از احترام بالایی برخوردار هستند. دولت ونزوئلا برای حضور شرکت پتروپارس در این کشور امتیازاتی را در نظر گرفته که این امتیازات را حتی به شرکت‌های آمریکایی نداده است.

علیرضا شیخ عطار، افزود: در بولیوی نیز یک شرکت ایرانی تولید ماشین آلات مواد لبنی را آغاز کرده است.

همچنین رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به نبود شناخت سرمایه‌گذاران کشورهای آمریکای لاتین و ایران از توانمندی‌های اقتصادی یکدیگر، گفت: برای حضور تجار و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران در کشورهای این منطقه افزایش تبادل اطلاعات از نزدیک و حتی اقامت تجار و بازرگانان در این کشورها ضروری است.

علینقی خاموشی، افزود: برای تسهیل در این روابط شکل گیری شرکت مشترک سرمایه‌گذاری الزامی ‌است.

کد خبر 16690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز