سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: برق هنرستان شهید باهنر منطقه 2 تهران به‌علت نپرداختن قبض، قطع و این هنرستان با 450 هنرجو تعطیل شد.

پدر یکی از هنرجویان هنرستان شهید باهنر در این باره به همشهری گفت: مدیر هنرستان با اداره آموزش و پرورش منطقه 2 و اداره برق منطقه مکاتبه کرده اما نتیجه‌ای در پی نداشته است.او با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش بارها از طریق رسانه‌ها اعلام کرده اگر واحدهای آموزشی توان پرداخت قبض‌های آب، برق، تلفن و گاز را ندارند آنها را برای پرداخت به اداره آموزش و پرورش بفرستند اظهار کرد: امروز(سه‌شنبه 19 فروردین) به‌علت قطع برق هنرستان با حدود 450 هنرجو تعطیل شد.

وعده‌ها

یک هنرجو نیز به همشهری گفت: برق هنرستان به‌علت بدهی به اداره برق قطع شد و ما نیز تعطیل شدیم چون اگر برق نباشد امکان استفاده از کارگاه و حتی تشکیل کلاس‌‌ها وجود ندارد. او با یادآوری سخنان مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر افزایش ورودی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و توجه بیشتر به هنرستان، این پرسش را خطاب به آنان مطرح کرد: شما که توان پرداخت قبض برق یک هنرستان را ندارید چطور می‌خواهید هنرستان‌ها را گسترش دهید؟ البته برخی دیگر از هنرجویان نیز به قطع برق و تعطیلی هنرستان اعتراض داشتند و از بی‌توجهی مسئولان آموزش و پرورش به این موضوع به‌شدت گله می‌کردند.

بدهی حدود 3میلیون و 500هزار تومانی

به گفته برخی از پدران و مادران هنرجویان هنرستان شهید باهنر، مبلغ بدهی به اداره برق حدود 3میلیون و 500 هزار تومان است که با توجه به تعداد هنرجویان و وجود کارگاه امری طبیعی است اما اینکه آموزش و پرورش قبض برق هنرستان را نپرداخته است نشان می‌دهد که وعده‌های وزیر پوشالی است. تا‌کنون وزیر آموزش و پرورش بارها تاکید کرده است: «هیچ مدرسه‌ای به‌دلیل پرداخت نشدن قبض‌های مصرفی تعطیل نمی‌شود و مصوبه هیات دولت برای پرداخت 50درصد هزینه‌های مصرفی آب، برق و گاز مدارس انجام می‌شود.»

حمید‌رضا حاجی‌بابایی پیش از این در آیین صبحگاه مشترک بسیجیان پایگاه‌های تابعه آموزش و پرورش اعلام کرد: مدیران مدارس درصورت قطع هر یک از حامل‌های انرژی، مراتب را به استانداری‌ها اعلام کنند تا هماهنگی‌های لازم برای رفع آن انجام شود. همچنین این سخنان وزیر آموزش و پرورش نیز فراموش نشده که «مشکل پولی نداریم، فیش آب و برق و گاز مدارس را ادارات می‌دهند و با اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، نباید مشکلی در پرداخت قبض‌های دولتی در مدارس وجود داشته باشد».

حاجی‌بابایی سال گذشته در باره مشکل قطع گاز برخی مدارس به‌دلیل بدهی اظهار داشت: «در این رابطه دستورالعمل مکتوبی به تمام ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها ارسال شده است که براساس آن، اگر مدرسه‌ای پول یا سرانه به میزان کافی نداشته باشد و نتواند فیش آب، برق، گاز یا تلفن خود را بپردازد، بدون اینکه کوچک‌ترین وقفه‌ای برای مدرسه پیش بیاید، باید مسئول مدرسه به اداره آموزش و پرورش متبوع مراجعه کرده و فیش را ارائه دهد تا از سوی اداره پرداخت شود.»

وی در پاسخ به اینکه مقصر قطع گاز یا آب مدارس به‌دلیل بی‌توجهی به این دستورالعمل چه فردی است؟ گفت: «هر کس که در این رابطه کوتاهی کرده باشد، مقصر است و بازخواست می‌شود، در هر صورت هیچ مجوزی برای اینکه هرگونه فیش روی دست مدارس باقی بماند، وجود نخواهد داشت و در این زمینه مشکل پولی هم نداریم.» موضوع قطع برق و تعطیلی هنرستان شهید باهنر را با آموزش و پرورش شهر تهران مطرح کردیم و پاسخ شنیدیم که برق این واحد آموزشی قطع نشده و کارپردازی در حال بررسی و حل مشکل است.

کد خبر 166760
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز