گروه اجتماعی: مجوز راه‌اندازی دوره پیش‌دبستانی برای هیچ دبیرستان غیردولتی صادر نشده است و تنها دبستان‌های غیردولتی مجاز به تشکیل دوره پیش‌دبستانی هستند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش همشهری مبنی بر اینکه با توجه به واگذاری مسئولیت دوره پیش‌دبستانی به سازمان مدارس غیردولتی، در برخی دبیرستان‌های غیردولتی نیز دوره پیش‌دبستانی تشکیل شده است، اعلام کرد: در هیچ دبیرستان غیردولتی دوره پیش‌دبستانی راه‌اندازی نشده و مجوزی هم برای این کار صادر نمی‌شود.

پس از واگذاری امور دوره پیش‌دبستانی به سازمان مدارس غیردولتی برخی دبیرستان‌های غیردولتی نیز از فرصت استفاده کرده و اقدام به راه‌اندازی دوره پیش‌دبستانی کردند که حمید‌رضا حاجی‌بابایی صدور مجوز برای این کار را رد کرد و اظهار کرد: شاید در یک دبیرستان غیردولتی اتاق خالی وجود داشته و برای فرزندان آن واحد آموزشی کلاس پیش‌دبستانی تشکیل داده‌اند و همه چیز برعهده خودشان است.

وی در پاسخ به اینکه هنوز هم برخی مسائل در باره دوره پیش‌دبستانی بین سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش رفع نشده است، اظهار کرد: در قانون، دوره پیش‌دبستانی به‌صورت غیردولتی دیده شده است و ما افزون بر سیاستگذاری به تولید محتوای آموزشی و کتاب برای این دوره کمک می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم پایانی دوره المپیادهای علمی دانش‌آموزی تصریح کرد: سازمان دیگری که در این زمینه زحمت می‌کشد باید با مجوز و نظارت آموزش و پرورش باشد. وی درخصوص اینکه سازمان بهزیستی این موضوع را نمی‌پذیرد، گفت: ما با مسئولان سازمان بهزیستی صحبت‌هایی داشتیم که ادامه دارد و سعی می‌کنیم با هماهنگی کامل در این‌باره اقدام کنیم. با مصوبه شورای‌عالی آموزش و پرورش، همه امور دوره پیش‌دبستانی‌ از سال گذشته به وزارت آموزش و پرورش واگذار و پس از آن اعلام شد که وزارت آموزش و پرورش مرجع صدور مجوز دوره پیش‌دبستانی است و مهدهای کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی باید برای تمدید مجوز به آموزش و پرورش مراجعه کنند. کشمکش بر سر این موضوع همچنان بین آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی ادامه دارد.

پیش از این معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز درباره مخالفت‌های متعدد سازمان بهزیستی برای واگذاری این مراکز به آموزش و پرورش گفت: مسئولان بهزیستی پس از شنیدن دلایل ما برای این اقدام آن را پذیرفتند و هم‌اکنون هم‌راستایی و هم‌سویی بین ما و این نهاد وجود دارد.

ایجاد مدارس سمپاد 2

حاجی‌بابایی با اشاره به تغییر اساسنامه مدارس نمونه دولتی اظهار کرد: می‌توان گفت اکنون مدارس نمونه دولتی مدارس شماره 2 استعدادهای درخشان هستند و براساس برنامه‌ای که برای توسعه و گسترش اینگونه مدارس در کشور صورت گرفته حدود 70 مدرسه سمپاد خواهیم داشت. به گفته وی، مدارس سمپاد هر سال 10‌هزار دانش‌آموز جذب می‌کردند ولی این ظرفیت در سال تحصیلی 91-90 به 30 هزار دانش‌آموز افزایش یافت.

توزیع سیم‌کارت اشتباه بود

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه استفاده از تلفن همراه در مدارس ممنوع است پس چرا در برخی مدارس یک اپراتور سیم‌کارت توزیع کرده است، تصریح کرد:‌ این کار از نظر من اشتباه بود و زمانی که از موضوع مطلع شدیم آن را متوقف کردیم.

 

کد خبر 165577
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز