همشهری آنلاین: در ادامه اجرای طرح سیاسی اخراج لبنانی های مقیم امارات ،بویژه شیعیان نزدیک به حزب الله، که از یک سال و نیم پیش شروع شده است، اخیرا نیز 9 لبنانی از این کشور اخراج شده و 30 هزار لبنانی نیز در معرض تهدید اخراج قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا از بیروت به نقل از منابع خبری، حسان علیان رییس کمیته اخراج شدگان لبنانی از کشور امارات روز سه شنبه با اشاره به سیاست این کشور در تنگ کردن عرصه بر لبنانی های مقیم در امارات گفت: طی دو هفته اخیر 9 لبنانی مقیم امارات به دلیل همکاری نکردن با دستگاه امنیتی امارات در جمع آوری اطلاعات از حزب الله لبنان، از این کشور اخراج شدند. این افراد متولد روستای 'یحمر' در جنوب لبنان هستند.

وی افزود: این افراد هیچ گونه فعالیت سیاسی در امارات نداشتند ولی دولت امارات بدون هیچ دلیلی و مدرکی از تمدید اقامت آنها جلوگیری کرده و به آنها تنها 15 روز وقت داده که با رسیدگی به امور خود، در اسرع وقت خاک این کشور را ترک کنند.

علیان تصریح کرد: اکثر تبعیدشدگان دارای مراکز تجاری و رستوران هستند و از مدت ها بیش در این کشور سرمایه گذاری کرده اند.

این مسئول با اشاره به رفتار غیر انسانی دولت امارات با لبنانی های مقیم در این کشور اظهار کرد: شمار کل لبنانی هایی که تاکنون از این کشور اخراج شده اند به 350 نفر رسیده و طی دو ماه اخیر 30 نفر به تعداد آنها اضافه شده است.

وی گفت: دستگاه امنیتی امارات، از لبنانی های مقیم امارات خواسته است تا در مورد جمع آوری اطلاعات درباره حزب الله با آن همکاری کنند و در این راستا نیز با دستگاه امنیتی لبنان همکاری هایی دارد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان پیش از این از دولت امارات عربی متحده خواسته بود تا درباره اخراج لبنانی‌ها از این کشور عادلانه برخورد کند.

کد خبر 166738
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز