همشهری آنلاین: تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنان از مردان مودب‌ترند و افرادی که سنی بالاتر از 30 سال دارند ارزش‌‌های بالایی را برای خود به وجود می‌آورند.

moral

این مطالعه که در آن پاسخ به سوالاتی درباره درستکاری و شایستگی مورد بررسی قرار گرفته است نشان می‌دهد زنان بیشتر بر اساس تاثیری که بر روی دیگران می‌گذارند اقدام به تصمیم‌گیری می‌کنند. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد مقیاس اخلاق گرایی زنان و مردان با سن آنها تغییر می‌کند،‌ در ابتدا از و در دوران جوانی از قدرت استدلال بالاتر و سر به راهی کمتر برخوردارند اما در اوایل 60 سالگی به بالاترین درجه هوش و اخلاق دست پیدا می‌کنند.

"راجر استیر" این مطالعه را با عنوان "تست DNA اخلاق" به مدت چهار سال پیگیری کرد تا بتواند تغییرات ایجاد شده در سیستم ارزش‌های انسان‌ها را مشخص سازد. در حدود 60 هزار نفر از 200 کشور جهان با مشاغل و سطوح اجتماعی متفاوت در این مطالعه حضور داشته و به سوالات مطرح شده پاسخ داده‌اند.

از داوطلبان درخواست شد تا درباره کار و زندگی خود اظهار نظر کرده و درباره اینکه جهان اطرافشان آنها را فردی صادق می‌داند یا نه قضاوت کنند. سپس بر اساس جمله‌های کلیدی که در اظهارات آنها وجود داشت،‌امتیازهای متفاوتی به داوطلبان داده شد. در نهایت این داوطلبان در 6 گروه شخصیتی فیلسوف،‌ قاضی، معلم، فرشته، مجری و یا نگهبان دسته بندی شدند.

استیر می‌گوید زن‌ها ترجیح ‌دهند تصمیم‌های خود را بر اساس تاثیری که بر روی دیگران می‌گذارند اتخاذ کنند که این موجب تصمیم‌گیری‌های بهتری می‌شود در حالی که مردها بیشتر رویکردی فردی داشته و بیشتر به خود توجه دارند. همچنین انسان‌ها متناسب با سن خود تغییر رفتتار داده و با بالارفتن سن اخلاق‌گراتر می‌شوند.

کد خبر 166657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز