همشهری آنلاین: محققان در یک کشف شگفت‌آور، موفق به شناسایی باکتری مقاوم به آنتی‌بیوتیک درعمق 488 متری درون یک غار باستانی شدند که می‌تواند منجر به تولید داروهای آنتی بیوتیک جدید شود

کشف یک باکتری ودریچه‌ای تازه‌ به درمان عفونت‌های مقاوم

به گزارش ایسنا، باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک در عمیق‌ترین و دست نخورده ترین مناطق غار Lechuguilla نیومکزیکو کشف شده است.

محققان معتقدند که این محیط بیش از چهار میلیون سال در تماس با انسان نبوده است و هیچ کدام از باکتری‌های این غار برای انسان مضر نبوده و مقاوم در برابر انواع مختلف آنتی بیوتیک هستند.

این کشف از آن جهت باعث شگفتی دانشمندان شده است که پیش از این تصور می‌شد باکتری تنها زمانی مقاوم به آنتی بیوتیک می‌شود که بارها تحت درمان قرار گیرند.

دکتر گری رایت از محققان دانشگاه مک مستر کانادا تأکید می‌کند: تحقیقات ما نشان می‌دهد، خاصیت مقاومت به آنتی بیوتیک در باکتری‌های غار به میلیون‌ها سال قبل باز می‌گردد و تعداد زیادی آنتی بیوتیک در طبیعت وجود دارند که هنوز کشف نشده‌اند و می‌توان از آنها برای درمان عفونت‌های غیرقابل درمان و مقابله با میکرو ارگانیسم‌های مقاوم به داروهای ضد میکروبی (Superbug) استفاده کرد.

این غار که در سال 1986 میلادی و در عمق 488 متری در بین لایه‌های نفوذ ناپذیر صخره‌ها کشف شده است، یکی از بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین غارهای دست نخورده جهان محسوب می‌شود.

کد خبر 166446
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز