چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: با فرا رسیدن روزهای سرد سال، پزشکان توصیه می‌کنند برای این‌که از عفونت‌های ویروسی در امان باشید از تماس مستقیم با افراد سرما خورده پرهیز کنید.

به گزارش برنا، محمدرضا بلور ساز رییس انجمن عفونی اطفال اظهار داشت: در فصول پاییز و زمستان عفونت‌های تنفسی بسیار شایع هستند که شامل عفونت‌های تنفسی سینوزیت، گوش درد، گلو درد و گرفتگی صدا و عفونت تحتانی از جمله پنومونی تقسیم می‌شوند.

more  سینوزیت چیست؟

رییس انجمن عفونی اطفال با بیان اینکه عامل بیش از 75 درصد عفونت‌های تنفسی ویروس‌ها هستند، افزود: اولین توصیه جهت جلوگیری از بروز عفونت‌های تنفسی عدم تماس مستقیم با افرادی که سرماخوردگی شدید دارند است همچنین شستشوی دست‌ها هنگام ورود به منزل از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سازمان بهداشت جهانی نیز بر آن تاکید داشته است.

بلور ساز تصریح کرد: تغذیه مناسب، مصرف کافی ویتامین‌ها، مایعات و در نهایت تزریق واکسن آنفلونزا از جمله فاکتورهای جلوگیری از بروز عفونت‌های تنفسی محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به این‌که واکسن آنفلونزا در دنیا به میزان کم تولید می‌شود وزارت بهداشت هم اعلام کرده است که مصرف این واکسن باید توسط افراد در معرض خطر هستند استفاده شود البته کودکان زیر پنج سال، افراد بالای 60 سال، بیماران ریوی، تنفسی، خونی، کلیوی و بیماران دارای بیماری‌های مزمن توصیه می‌شود که حتما استراحت را فراموش نکنند چرا که استراحت رکن اصلی درمان است.

وی با بیان این‌که افراد دارای سرماخوردگی نباید آسپرین مصرف کنند، تصریح کرد: بیماران باید در اولین اقدام به پزشک مراجعه کنند تا داروهای مورد نیاز را تجویز کند.

کد خبر 150120
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز