با حضور محمدباقر قالیباف، 100 طرح عمران شهری، اجتماعی، ترافیکی، فرهنگی و ورزشی منطقه 4 به بهره‌برداری رسید.

ورزشگاه

از مهم‌ترین طرح‌هایی که  با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید، مجموعه ورزشی چندمنظوره حکیمیه با 2هزار و
730 متر مربع مساحت با امکانات استخر، سونا، جکوزی، سالن تیراندازی، پینگ‌پنگ، ورزش‌های رزمی و بدنسازی، 2 بازار میوه و تره‌بار، بزرگ‌ترین مجموعه صخره‌نوردی در کشور به مساحت 3 هزار متر، احداث1600 متر کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی، اجرای پایانه مینی‌بوسرانی و تاکسیرانی، احداث بوستان‌های محلی به مساحت جمعا 35 هزار متر مربع به همراه 17 باغ صخره‌ای است.

در مراسم روز گذشته برخی از روحانیون نظیر آیت‌الله جلالی خمینی نماینده ولی فقیه در منطقه شرق تهران، آیت‌الله قرهی رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) و حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی شهردار تهران را همراهی می‌کردند.

درا ین مراسم قالیباف ضمن تاکید بر اینکه سیاست اصلی مدیریت شهری این است که بیشترین منفعت به بیشترین مردم برسد نه اینکه بیشترین منفعت به کمترین مردم برسد، گفت: خواهش من این است که شهروندان نسبت به خدمات شهرداری درک و توجه عمیقی داشته باشند و باور کنند که شهرداری متعلق به خودشان است و با پول مردم اداره می‌شود، بنابراین اگر خدماتی داده می‌شود، باید همه باهم کمک کنیم تا مشکلات جانبی برطرف شود. وی ادامه داد: اصل تعاون، همکاری، گذشت، محبت، حق همسایه داری، برادری و اخوت باید در شهر رعایت شود و همه خوبی‌ها را با هم تقسیم کنیم و اینطور نباشد که برخی همیشه در زحمت و برخی از رفاه کامل برخوردار باشند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به این قضیه که امروز مشکلات اقتصادی منجر به بروز آثار منفی فرهنگی در خانواده‌ها شده، گفت: البته ما مسئولیت مستقیمی نسبت به گرانی و تورم نداریم و کاری نیز از دستمان برنمی‌آید، اما همه وظیفه انسانی و دینی خود می‌دانیم همانطور که مقام معظم رهبری سال قبل و امسال بر لزوم جهاد اقتصادی و تولید ملی تاکید داشتند ما نیز نسبت به حل چالش‌ها اقدام کنیم که نمونه آن احداث بازار میوه و تره بار و ارائه محصولات با کیفیت همراه با قیمت ارزان‌تر است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش از اظهارات یکی از کارشناسان خارجی سخن گفت که نسبت به سرعت اجرای تونل صدر - نیایش متعجب شده بود. وی گفت: من در جواب این کارشناس خارجی به فرهنگ دفاع مقدس اشاره کردم و گفتم همان فضای دوران دفاع مقدس در احداث این تونل حکمفرماست؛ مثلا در زمان دفاع مقدس پلی ظرف45 روز احداث شد که تعداد زیادی هواپیمای عراقی به قصد تخریب این پل حرکت کردند اما نه تنها نتوانستند این پل را خراب کنند که همگی سقوط نیز کردند.

وی با اشاره به این قضیه که ما باید به فکر حل مشکلات اقتصادی خود بوده و فارغ از تهدید‌ها به اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی و اجتماعی در شهر بپردازیم، گفت: امروز 80 درصد از خواست‌های مردم از شهرداری تهران مربوط به اشتغال‌زایی است؛ گرچه شهرداری در این باره مسئولیتی ندارد اما امسال در نظر داریم با توجه به شعار تولید ملی بحث کارآفرینی به‌ویژه برای زنان سرپرست خانوار را در شهرداری تهران به‌طور جدی دنبال کنیم.قالیباف تاکید کرد: 20 هزار نفر به‌طور مستقیم تحت پوشش شهرداری قرار دارند که اقتصاد زندگی شان براساس برنامه‌های کارآفرینی و با رعایت کامل کرامت انسانی اداره می‌شود.

محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح 100 طرح عمران شهری در منطقه 4 با حضور در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی در باره زمان افتتاح برخی طرح‌های عمرانی پرداخت که امسال قرار است به بهره‌برداری برسد. به گفته شهردار تهران همانطور که به مردم قول دادیم سال 90 موفق شدیم 15 کیلومتر مترو در تهران به بهره‌برداری برسانیم که این غیر از بالای 25 کیلومتر حفاری تونل مترو است. وی ضمن اعلام این خبر که 4.5 کیلومتر مترو ابتدای خط 4 آماده بهره‌برداری است که تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار امیدواری کرد که دیگران نیز سهم خود را در قبال توسعه مترو ادا کنند تا کار با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

قالیباف همچنین گفت: امسال درنظر داریم تمام طرح‌های نیمه‌تمام در سطح شهر تهران را به اتمام برسانیم. یکی از این طرح‌ها بزرگراه شهید زین‌الدین از تقاطع امام علی تا خروجی شهر تهران به سمت جاجرود است که تا قبل از مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید به‌طور کامل افتتاح می‌شود؛ به‌نحوی که مردم می‌توانند از جاجرود بدون چراغ قرمز وارد بزرگراه شهید زین‌الدین شده و از آنجا وارد بزرگراه شهید همت، شهید خرازی و درنهایت پس از طی 56‌کیلومتر به وردآورد برسند.

یکی دیگر از طرح‌های مد نظر محمدباقر قالیباف اتمام بزرگراه امام‌علی پس از 25 سال است. وی گفت: 27 کیلومتر از این بزرگراه باقی مانده و برای ساخت آن نیاز به تملک 6 هزار واحد مسکونی بود. به گفته شهردار تهران بزرگراه امام علی از مناطق 7، 8، 13، 14، 15، 16 و 20 عبور می‌کند و تا پایان امسال از شرق تهران در محله دارآباد می‌توان تا حرم امام خمینی(ره) بدون چراغ قرمز تردد کرد. وی از تکمیل بزرگراه آزادگان به‌عنوان شلوغ ترین، پر خطر‌ترین و پرترافیک‌ترین بزرگراه کشور خبرداد و گفت: این بزرگراه هم تا پایان مهرماه به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

بزرگراه یادگار امام از دیگر طرح‌های عمرانی شهر تهران است که دیروز شهردار تهران در جمع خبرنگاران خبر از افتتاح آن ظرف 2 ماه آینده داد و افزود: مسیر پادگان جی نیمه اول امسال باز می‌شود و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند و همچنین بزرگراه شهید باکری، دریاچه چیتگر، تونل صدر - نیایش و انتهای بزرگراه شهید همت نیز در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد؛ ضمن اینکه امسال هر محله سرای ورزشی خواهد داشت و 2 استادیوم 5 هزار نفری شهید کاظمی و امام رضا (ع) نیز در سال‌جاری در جنوب تهران حداکثر تا آبان ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

علاوه بر اینها قالیباف دیروز از ساخت کارخانه زباله‌سوز در محله حکیمیه خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار در کشور کارخانه تبدیل زباله به انرژی در منطقه4 ایجاد می‌شود که طی آن با سوزاندن زباله‌های منطقه4 و چند منطقه اطراف، ضمن حل مسائل بهداشتی منطقه که قبلا بارانداز زباله‌های شهری محسوب می‌شد، انرژی برق نیز تولید می‌شود.

کد خبر 166249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز