گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران اعلام کرد فعالیت‌های مدیریت شهری در حوزه سلامت در سال‌جاری با تمام توان ادامه خواهد یافت.

سیدمحمدهادی ایازی در مورد فعالیت‌های شهرداری در هفته سلامت گفت: سلامت شهروندان در همه شهرهای مهم کشورهای بزرگ برعهده مدیریت شهری است و شهرداری تهران فعالیت گسترده‌ای در این زمینه جهت تحقق عدالت در سلامت داشته است.

وی افزود: هم‌اکنون در 374 محله تهران، خانه سلامت و کانون‌های وابسته به سلامت شهروندان نظیر کانون دیابت، کانون شهر بدون دخانیات و... دارای عضوهای فعال و به رصد سلامت شهروندان مشغول هستند. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: در حال حاضر 500 هزار سالمند در شهر تهران وجود دارد که نیازمند پایش و مراقبت هستند و امسال به ابتکار اداره کل سلامت شهرداری و وزارت ورزش و بهداشت در روز 18فروردین که مصادف با نخستین روز هفته سلامت بود، همایش پیاده‌روی سالمندان با حضور قریب به 10هزار سالمند در بوستان ولایت برگزار شد که در نوع خود قابل‌توجه بود.


ایازی ادامه داد: مجموعه فعالیت‌های مدیریت شهری در زمینه سلامت شهروندان باعث شد که شهرداری به‌عنوان نهاد حامی سلامت، از سوی معاون اول ریاست محترم جمهور در هفته سلامت امسال لوح تقدیر دریافت کند.وی درخصوص فعالیت‌های این معاونت در سال‌جاری گفت: با تمام توان همچون گذشته در حوزه سلامت به فعالیت ادامه خواهیم داد و با استفاده از نظرات شورای راهبردی سلامت که با حضور برجسته‌ترین اساتید و کارشناسان سلامت شهری در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود برنامه‌ها و طرح‌هایی را در شهر به‌اجرا خواهیم گذاشت تا به معیارها و شاخصه‌های سلامت شهری دست یابیم.
ایازی افزود: مجموعه فعالیت و رویکرد ما در حوزه سلامت توجه نهادهای بین‌المللی را جلب و جذب کرده است. این رویکرد از سوی سازمان بهداشت جهانی نیز مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی در پاسخ این سؤال که مشخصا چه فعالیت‌هایی در هفته سلامت از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری صورت گرفته است، گفت: با توجه به اینکه هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین برگزار شده، اداره کل سلامت شهرداری تهران، با توجه به عناوین روزها، برنامه‌های خاصی را تدارک دیده بود. براین اساس، عناوین هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین با عنوان، سالمندی و ورزش، سالمندی و آموزش همگانی، سالمندی و حوادث و بلایا، سالمندی و شهرهای دوستدار سلامت، سالمندی و همکاری‌های بین‌بخشی و سالمندی و مراقبت دربرابر بیماری‌ها نامگذاری شده بود.

در 22 دهکده سلامت شهرداری تهران که در میدان‌های اصلی و بوستان‌های شهر مستقر شده بودند‌، غرفه‌های سلامت به سالمندان خدمات ویژه‌ای ارائه دادند.در این غرفه‌ها مشاوره‌های گوناگون در زمینه‌های تغذیه مرتبط با سالمندی، انجام معاینات پزشکی مثل تست‌های فشار خون، قند خون و سایر معاینات ضروری سالمندان پیش‌بینی شده بود و علاوه بر دهکده‌های سلامت، شهرداری تهران با همکاری معاونت اجتماعی مترو، در 4ایستگاه امام‌خمینی(ره)، تجریش، دروازه دولت و شهرری، پایگاه سلامت ایجاد کرد و در این مکان‌ها نیز خدمات مشاوره‌ای و بهداشتی و درمانی انجام گرفت.

همچنین برگزاری هزار کلاس آموزشی در سطح خانه‌های سلامت، رونمایی از کتاب سینما سلامت و تقدیر از یکی از کارگردانان فیلم‌های سلامت محور، ارائه خدمات سلامت به رانندگان تاکسی سالمند و اجرای نمایش‌های میدانی، تورهای گردشگری ویژه اعضای کانون‌های سالمندان از دیگر برنامه‌های قابل ذکر بوده است.

کد خبر 166600
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز