گروه شهری: عیسی امور کولف شهردار بیشکک (پایتخت قرقیزستان) و هیاتی از این کشور با همراهی حسین مرادی شهردار منطقه22 از پروژه‌های شاخص و فراشهری در حال ساخت موجود در این محدوده از پایتخت بازدید کردند.

در این برنامه شهردار منطقه حین بازدید این هیات از پروژه‌های در حال احداث بوستان جوانمردان (روددره‌کن) و دریاچه چیتگر، همچنین آبشار تهران درخصوص منطقه و پروژه‌های آن برای میهمانان توضیحات کاملی ارائه کرد.امور کولف شهردار شهر بیشکک با ابراز تمایل برای حضور دوباره در تهران و شرکت در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از دریاچه چیتگر با اعلام اینکه تهران نسبت به 10سال پیش و نخستین سفر او به این شهر، تغییرات بسیار زیادی کرده، گفت:

«کیفیت راه‌ها به‌ویژه مسیرهای دسترسی در تهران خیلی بهتر از قبل شده و بزرگراه‌ها و معابر شریانی جدید و متعددی که در آن احداث شده، چهره شهر را متحول کرده است. ما امروز شاهدیم که شهردار تهران فقط به احداث ساختمان‌ها و ابنیه توجه نداشته بلکه برای ایجاد اماکن تفریحی، استراحتگاه‌ها، فضاهای سبز و در کل بهینه‌سازی‌ کیفیت زندگی انسان‌ها در شهر، اهمیت زیادی قائل شده است.»

وی با شگفت انگیزبرشمردن اقدام شهرداری تهران در ایجاد فضاهای سبز زیبا، مثال‌زدنی و گسترده افزود: «همین فضاهای سبز مثال‌زدنی هستند که تبدیل به مراکز جلب گردشگر از میان شهروندان و حتی میهمانان پایتخت شده‌اند. ساخت و سازهای گسترده‌ای در تهران در جریان است که با استفاده از استانداردهای جدید و به‌روز دنیا و برای آسایش و راحتی شهروندان صورت می‌گیرد. با توجه به نحوه زندگی مردم در شهرهای یک کشور، می‌توان به میزان توسعه‌یافتگی آن پی برد و به‌نظر می‌رسد در تهران تمام سعی بر این است که آسایش و زندگی بهتری برای شهروندان فراهم شود.»

کد خبر 167072
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز