همشهری آنلاین: شرکت هواپیمایی لوفت هانزا آلمان در اقدامی غیرانسانی و همراه با سیاست‌های جنگ طلبانه و مخالف صلح رژیم صهیونیستی، از سفر فعالان صلح طلب این کشور به تل آویو جلوگیری کرد.

همراهی لوفت هانزا با سیاست های جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی

جمعی از اعضای گروه‌های فعال در زمینه صلح تصمیم داشتند روز یکشنبه با سفر به تل آویو و بازدید از سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری، ضمن مخالفت با ادامه سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی،حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آلمان،شرکت لوفت هانزا بر اثر فشار مقامات صهیونیستی از سفر صلح طلبان آلمان به تل آویو درحالی که به همه آنها بلیت فروخته بود، جلوگیری کرده و مانع از سفر این افراد شد.

سخنگوی این شرکت هواپیمایی ضمن اعتراف به این اقدام،تایید کرد که بلیت مسافران شناخته شده را که به عنوان فعال صلح عازم تل آویو بودند باطل کرده است.

این سخنگو درمورد تعداد افرادی که بلیت آنها باطل شده، سخنی به میان نیاورده است.

گروه های صلح طلب آلمان نیز در واکنش به این اقدام لوفت هانزا، ممانعت از سفر به تل آویو را اقدامی مافیایی و غیر قابل قبول خوانده و این نکته را به مقامات این شرکت هواپیمایی گوشزد کردند که فعالان صلح طلب هیچ جرمی مرتکب نشده اند که از سفر آنها جلوگیری شود.

براساس گزارش رسانه های اروپایی، چندین خط هواپیمایی شناخته شده از جمله ایرفرانس و ایبریا از کشور فرانسه نیز فهرست سیاهی از اسرائیل در رابطه با اسامی فعالان صلحی که تصمیم سفر به تل آویو دارند، دریافت کرده اند تا از سفر آنها جلوگیری شود.

رژیم صهیونیستی به مدیران خطوط هواپیمایی هشدار داده که اگر این افراد را به اسرائیل منتقل کنند،خودشان موظف به بازگرداندن بلافاصله آنها خواهند بود.

در جولای سال گذشته نیز این رژیم جنگ طلب در اقدامی مشابه از ورود فعالان بین المللی صلح به تل آویو ممانعت به عمل آورده بود.

مقامات این رژیم همچنین تاکید کرده اند که فعالان صلحی که موفق به ورود به تل آویو شوند را دستگیر و آنها را از اسرائیل اخراج خواهند کرد.

فعالان صلح طلب و مخالف جنگ تصمیم داشتند با نام  به فلسطین 2012 خوش آمدید به سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری سفر کنند.

کد خبر 166205
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز