همشهری‌آنلاین: پیکر بانو قمر آریان صبح شبنه 26 فروردین با حضور جمعی از بستگان و اهل قلم و فرهنگ و احمد مسجدجامعی ،شفیعی کدکنی و...تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا و در قبری مشترک با همسرش عبدالحسین زرین‌کوب به خاک سپرده شد.

 به گزارش همشهری‌آنلاین، بر پیکر بانون قمر آریان حجت‌الاسلام محمود دعایی نماز خواند و پیش از خواندن نماز هم روزبه زرین‌کوب- برادرزاده زرین‌کوب- بخش‌های کوتاهی از یادداشت‌های عمویش را درباره همسرش، قمر آریان ،خواند که در آن اشاره شده بود که اگر قمر آریان نبود او نمی‌توانست این همه کارهایی را که منتشر کرده سر وسامان دهد و به دست ناشر بسپرد.

رضا قلی سالور و علی دهباشی دو تن دیگر از دوستان و همراهان مرحوم زرین کوب و بانو قمر آریان بودند که مطالبی را درباره سجایای اخلاقی و علمی دکتر قمر آریان بیان کردند.

سهیل محمودی شاعر و ترانه‌سرای معاصر نیز در سخنانی گفت: ما برای پاسداشت قمر آریان و همسرش، عبدالحسین زرین‌کوب ، به این‌جا آمده‌ایم و یاد و خاطره‌ی بزرگوارانی چون قمر آریان بخشی از خاطره‌ی کسانی است که یا همکار و هم‌درس و یا از دانشجویان او بودند.

این شاعر ادامه داد: در این‌طور جاها شاید حرف زدن مرحله‌ی بعدتر باشد و شاید شعر و آواز مرحله‌ای بالاتر باشد.

در ادامه داود فیاضی از شاگردان مرحوم اسماعیل‌خان مهرتاش ، و مدرس آواز  با خواندن چند بیت از «مثنوی معنوی» به صورت آواز، گفت: من هر وقت به خانه‌ی دکتر زرین‌کوب می‌رفتم، او از من می‌خواست که چند بیت از «مثنوی» و این ابیات را بخوانم:

بشنو از نی چون حکایت می‌کند
از جدایی‌ها شکایت می‌کند...

 بر اساس این گزارش در مراسم تشییع پیکر قمر آریان، چهره‌های نام‌آشنایی چون دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، ایرج پارسی‌نژاد‌، ژاله آموزگار، ‌ویکتوریا دانشور‌، احمد مسجدجامعی‌، سیدصادق اشکوری‌، علی دهباشی، توفیق سبحانی، محمدرضا تابش، همسر محمدامین ریاحی، احسان نراقی، سیدعلی آل داوود، صادق سجادی و علی میرانصاری حضور داشتند.

پیکر قمر آریان، نویسنده و پژوهشگر، امروز (شنبه، 26 فروردین‌ماه) بعد از تشییع از مقابل منزلش، در قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س)، ردیف 143، قطعه‌ی 88 و در قبری مشترک با همسرش، عبدالحسین زرین‌کوب، به خاک سپرده شد. دکتر عبدالحسین زرین کوب شهریور ماه سال 1378 دار فانی را وداع گفت.

more

یادی از بانو قمر آریان و بیان یک نکته

مجلس ترحیم دکتر قمر آریان از طرف خانواده‌های آریان و زرین‌کوب، روز دوشنبه ،28 فروردین‌،از ساعت 16 تا 17:30 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می شود.

کد خبر 166181
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز