همشهری‌آنلاین: قمر آریان،‌همسر زنده‌یاد دکتر عبدالحسین زرین‌کوب که یار معنوی او در برخی از آثار ادبی بود و خود استاد ادبیات دانشگاه تهران بود، در سن 90 سالگی در گذشت.

عظیم زرین‌کوب برادر دکتر عبدالحسین زرین‌کوب ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: بانو قمر آریان از 15 روز قبل بیمار شدند و ما ایشان را به بیمارستان تهران در میدان سنایی بردیم که یک هفته‌ای در آی‌سی یو و یک هفته‌ای هم در بخش تحت مراقبت قرار گرفتند و سپس در منزل تحت مراقبت قرار گرفتند.

به گفته زرین‌کوب خانم آریان ساعت 15 و 30 دقیقه روز 23 فروردین در گذشتند و جالب این که امروز ایشان پرستارشان را خواستند و گفتند که من امروز رفتنی‌ام. گویی به ایشان الهام شده بود که آخرین روز زندگی خود را می‌گذرانند.

به گفته عظیم زرین‌کوب، مراسم تشییع پیکر این استاد و مولف ادبیات قرار است روز شنبه 26 فروردین ساعت 10 صبح، از خیابان زرتشت شرقی، ساختمان‌های بهجت‌آباد(ضلع جنوبی)، بلوک 2، پلاک 36 به سمت بهشت زهرا (س) تشییع و در قطعه‌ هنرمندان به خاک سپرده شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر عبدالحسین زرین‌کوب  که همانند همسرشان متولد 1301 هستند، شهریور سال 1378 درگذشت و بعد از او همسرشان بخش ادبیات دائره‌المعارف بزرگ اسلامی را بر عهده گرفت که تا پنج سال قبل همکاری می‌کرد اما به دلیل کهولت سن ادامه کار ندادند.

از این زوج فرزندی به جا نمانده است اما آنها آثار و کتابخانه خود را به دائره‌المعارف بزرگ اسلامی هدیه کردند. بر اساس این گزارش عمده آثار مرحوم زرین کوب و خانم قمر آریان از سوی انتشارات سخن به بازار کتاب عرضه شده است.

همشهری‌آنلاین درگذشت مرحومه آریان را به جامعه فرهنگی ایران تسلیت گفته و برای ایشان و مرحوم زرین کوب علو درجات را آرزو دارد.

کد خبر 165905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز