شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود زنده‌رودی؛ هنرمند ایرانی مقیم فرانسه 8 اثر خود را با موضوع هفت پیکر نظامی به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران اهدا می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، محمود زنده رودی؛ هنرمند پیشکسوت در دیدار با محمود شالویی؛ مدیرکل هنرهای تجسمی و رییس موزه هنرهای معاصرتهران اعلام کرد که 8 تابلوی نقاشی - کلاژ خود را به این موزه اهدا می‌کند.

زنده رودی همچنین در نامه‌ای به شالویی نوشت، 8 تابلوی نقاشی - کلاژ با موضوع هفت پیکر نظامی که در گالری پاله شهر مونتروی سوییس و آتلیه شخصی هنرمند در شهر مون پولیه فرانسه است، به موزه هنرهای معاصرتهران اهدا می‌شود.

آثار زنده رودی در آینده از سوییس و فرانسه به تهران منتقل می‌شود و در گنجینه موزه هنرهای معاصرتهران نگهداری خواهد شد.

محمود زنده رودی؛ نقاش ایرانی بیش از 30 سال است که در فرانسه زندگی می‌کند.

زنده رودی تاکنون 24 نمایشگاه گروهی و 44 نمایشگاه انفرادی از آثارش در کشورهای ایران، فرانسه، مراکش، آمریکا، آلمان، اسپانیا، چین، اتریش و سوییس برگزار کرده و پنج نمایشگاه دائمی در کشورهای فرانسه، آلمان و سوییس داشته است.

زنده رودی به عنوان نقاش خودآموخته از تکنیک‌هایی مانند برجسته‌کاری روی کاغذ استفاده کرده و به دنیای کلاژ وارد شد و پس از آن با نوآوری، مواد متفاوتی را به کار گرفت.

زنده رودی در آثارش از فرهنگ کشور خود الهام می‌گیرد و افسانه‌ها و داستان‌های ایرانی را روایت می‌کند.

این هنرمند از نقاشیخط استفاده می‌کند و در آثارش حروف به خط تبدیل می‌شوند و کلمات به شکل نمادها در می‌آیند و تفسیر معانی آثار را به مخاطب و بیننده واگذار می‌کند.

 

کد خبر 166136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز