مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: هیچکس در نظام جمهوری اسلامی به برخورد فیزیکی با بدحجاب مقلد و ناآگاه اعتقاد ندارد.

زهره طبیب‌زاده نوری، رئیس مرکز امور زنان و خانواده ضمن اعلام این مطلب  افزود: زیربنای فکری و روش تفکر افراد جامعه در ظاهر و پوشش آنها تأثیرگذار است و پوشش به نوعی نشانگر شخصیت و اعتقاد فرد و جامعه محسوب می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز امور زنان و خانواده، وی تصریح کرد: در بحث پوشش، فرهنگ‌سازی صحیح و زیربنایی برای کل افراد جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است و چنانچه جامعه‌ای به سلامت فکری خود معتقد باشد، باید سرمایه‌گذاری درخور و شایسته در این زمینه انجام دهد.

طبیب‌زاده در ادامه با بیان این که بهتر است ما نیز مانند آنچه در اسلام وجود دارد، حدود دقیق حجاب را برای افراد مشخص کنیم، گفت: انتخاب نوع و طرح پوشش، چنانچه با اصول مغایر نباشد، از طرف افراد محترم شمرده می‌شود.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: البته در بحث پوشش اولویت‌هایی نیز مطرح است و به عنوان مثال چادر به عنوان حجاب برتر و حد کمال پوشش نسبت به انواع پوشش‌های دیگر به شمار می‌رود، ولی دلیلی ندارد که همه را مجبور به استفاده از چادر بنماییم و این مسئله به خود افراد بازمی‌گردد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور زنان گفت: معضل بدحجابی در جامعه ریشه‌های متعدد و متنوعی دارد؛ اما بحث فرهنگی به عنوان مبنای این معضل و نابهنجاری به شمار می‌رود و البته بحث‌های سیاسی و امنیتی هم در این مسئله دخیل است.

مشاور رئیس‌جمهور در امور زنان افزود: انتظار می‌رود نیروی انتظامی با این افراد برخورد ارشادی داشته و ارگان‌های فرهنگی نیز به وظایف خود درباره مقابله با بدحجابی عمل کنند. ضمن اینکه تکلیف افرادی که عملاً قصد سیاسی کردن مسئله حجاب را دارند و آن را به ابزار مخالفت با نظام مبدل کرده‌اند با افراد ناآگاه جداست و باید مرزبندی درستی در راستای برخورد با این دو گروه انجام شود.

کد خبر 16581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز