مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: مدیرکل مرکز مطالعات، تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بیش از ۱۰۰هزار نفر از بانوان کشور معتاد به مصرف مواد مخدر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مبارزه با موادمخدر روشنک وامقی گفت: بر اساس آمار غیررسمی و مطالعات پراکنده در رابطه با اعتیاد، حداقل شش درصد کل معتادان جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه آمارگیری در مورد اعتیاد در کشور با مشکل مواجه است افزود: بر اساس آمار رسمی حدود دو میلیون نفر در کشور معتاد به مصرف مواد مخدر هستند.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور بانوان، بدون ارائه آماری از افزایش آمار بانوان معتاد کشور نسبت به سال گذشته گفت: با شیوع مواد اعتیادآور جدید که دسترسی و مصرف آسانی دارند آمار ابتلای زنان به اعتیاد در کشور افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: بانوان بویژه جوانان در سال‌های اخیر به‌تصور اینکه مواد جدید نیروزا هستند استقبال بیشتری از این مواد می‌کنند.

وامقی خاطرنشان کرد: در گذشته تریاک بیشترین ماده مخدر مصرفی بانوان بود ولی با ورود مواد جدید، مصرف کراک بیشتر از سایر مواد مخدر در بین بانوان شایع شده است.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد زنان تمایل بیشتری به مصرف مواد مخدر استنشاقی و خوراکی دارند.

وامقی با انتقاد از بی‌توجهی به‌امور پژوهشی در رابطه با علل و عوامل اعتیاد بانوان گفت: امسال تنها دو طرح در رابطه با این موضوع به دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ارائه شده است.

مدیر کل مرکز مطالعات، تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، تدوین اولویت‌های پژوهشی در رابطه با زنان و مصرف مواد مخدر و نیز ترویج راه‌های پیشگیری و درمان اعتیاد با توجه به شرایط زنان را از برنامه‌های جدید این ستاد عنوان کرد.

کد خبر 17340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز