مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس مرکز امور زنان و خانواده گفت: وکیل رایگان در اختیار زنانی که مشکلات قضایی دارند قرار می‌گیرد.

زهره طبیب‌زاده در نشستی خبری افزود: موافقت‌نامه‌ای با مراکز قضایی به تصویب رسیده است که بر اساس آن قبل از مراجعه زوج‌ها به سیستم قضایی مشاوره بالینی و مددکاری با آنها صورت بپذیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده حضور مشاوران در دادگاه‌های خانواده در سال جاری باعث باز پس گرفتن 25 درصد پرونده‌ها شد و همچنین مشخص شد که 60 درصد پرونده‌های قضائی در دادگاه‌ها نیز نیاز به مشاور مجدد دارند.

طبیب‌زاده با اشاره به عملکرد یک‌ساله مرکز امور زنان و خانواده گفت: امسال با طرح تجمیع بودجه دستگاه‌های اجرایی در بودجه مرکز امور زنان، بودجه این مرکز سه برابر شد و بر همان اساس فعالیت‌های این مرکز نیز نسبت به سال گذشته سه برابر شد.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده افزود: اولویت مرکز امور زنان در سال جاری توجه به آموزش و توانمندسازی شاغلین دستگاه‌های اجرایی و همچنین کاهش مشکلات و آسیب‌های 5 میلیون زن سرپرست خانوار، بی‌سرپرست و بدسرپرست بود که در همین راستا با همکاری دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف برنامه و طرحهای زیادی اجرا شد.

وی در مورد تأمین بیمه زنان خانه‌دار گفت: از طریق راه‌اندازی صندوق بیمه زنان خانه‌دار نشستی با بیمه ایران و آسیا صورت گرفته که تا پایان سال جاری لایحه‌ای در این مورد به هیأت دولت تقدیم می‌شود.

طبیب‌زاده همچنین گفت: طرح ملی رحمت با هدف آموزش خانواده‌ها در 30 استان کشور بیش از 150 هزار نفر را تحت آموزش قرار داده است و در حوزه‌های پژوهش‌های مرتبط با زنان و خانواه و دانشگاه‌ها، حمایت از نخبگان و تحقیقات علمی، حمایت از پایان‌نامه‌ها در اولویت حمایتی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 17112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز