همشهری‌آنلاین: انجمن عقیم‌سازی حیوانات خانگی در پی افزایش سرسام‌آور آمار خشونت علیه حیوانات در غرب، از دومنیک استروس-کان رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول دعوت به همکاری کرد.

اینگرید نیوکرک رییس این انجمن موسوم به مؤسسه پتا (Peta Foundation)، اعلام کرد که سوء شهرت استروس-کان  در مفاسد اخلاقی و تجارب او در زمینه تمایلات حیوانی می‌تواند برای ترویج اهداف انجمن آنان مفید واقع شود.

نیوکرک افزود که سالانه میلیون‌ها حیوان خانگی بی‌گناه توسط صاحبان خود به قتل می‌رسند. او به عنوان نمونه گفت که فقط در کشور فرانسه هر سال 50 هزار حیوان خانگی به دست صاحبان خود کشته می‌شوند و این تعداد علاوه بر 60 هزار حیوان دیگری است که رها می‌شوند تا از سرما و تشنگی و گرسنگی بمیرند.

بنابراین باید به هر طریق ممکن از تولید مثل و زاد و ولد این جانوران بیچاره جلوگیری کرد تا کمتر قربانی خشونت اروپایی شوند. وی با توجه به ابعاد این فاجعه، استفاده تبلیغاتی از استروس-کان را کاری خیرخواهانه دانست.

DSKبه گزارش روزنامه فرانسوی "وَن مینوت" اینگرید نیوکرک در نامه خود خطاب به استروس-کان نوشته است که "هیچ کس بهتر از جنابعالی نمی‌تواند به مردم نشان دهد که یک غریزه سرکش چه مشکلات بزرگی را می‌تواند به بار آورد!"

گفتنی است که استروس-کان در آخرین رفتار ضدّاخلاقی خود، در حالی که رئیس صندوق بین‌المللی پول و نیز مهم‌ترین نامزد سوسیالیست‌ها برای انتخابات آتی فرانسه بود، اقدام به آزار و اذیت یک خدمتکار هتل در امریکا کرد که منجر به دستگیری و محاکمه وی شد.

در حالیکه در امریکا برای یک فرد عادی ارتکاب چنین جرمی بیش از بیست سال حبس دارد، استروس-کان با اعمال نفوذ سیاسی فوراً آزاد شد.

more  رئیس صندوق بین‌المللی پول بازداشت شد

  moreاستراوس کان تبرئه شد

ایزابل گوتز از دیگر مقامات انجمن عقیم‌سازی حیوانات خانگی اظهار امیدواری کرد که سوابق اخلاقی منفی استروس-کان بتواند نظر افکار عمومی را به موضوع مورد دغدغه موّسسه پتا جلب کند.

کد خبر 165729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز