همشهری‌آنلاین: مردم فرانسه به خبر حل و فصل اختلافات حقوقی رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول و شاکی او، واکنش های مختلفی داشتند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، مردم فرانسه درباره خبر حل و فصل کشمکش حقوقی بین دومینیک استراس کان و خدمتکار هتلی به نام نفیسه دیالو که مدعی است با تعرض وی رو به رو شده است، واکنش‌های متفاوتی ابراز کردند. وکلای استراس کان و دیالو این خبر را در دادگاهی در نیویورک اعلام کردند.

یک کارمند جوان شرکت برق ائی دی اف گفت: «او چون پول دارد بهتر از دیگران از این مخمصه بیرون می آید. اگر کس دیگری بود مجبور بود به زندان برود».

یک کارمند بانک گفت:‌ «این روشی است که در آمریکا انجام می‌شود، کسی هنوز نمی‌داند این موضوع واقعیت دارد یا نه. به هر حال خبر تکان دهنده‌ای است».

یک گردشگر انگلیسی نیز گفت: « نمی‌دانم این اتهام واقعیت دارد یا نه اما به نظر می‌رسد اگر پول و موقعیت داشته باشید می‌توانید همه چیز را بخرید، این شرم آور است».

فردی دیگر می‌گوید: «خیلی تکان دهنده است که افراد می‌توانند با پول خود را تبرئه کنند اما این روشی است که سیستم حقوقی آمریکا دارد».

دیالوی سی و سه ساله استراس کان شصت و سه ساله را متهم کرده است در سال دو هزار و یازده در هتل مجللش در منهتن به او تعرض کرده است. این اتهام موجب بازداشت استراس کان، کناره گیری او از سمتش به عنوان رئیس صندوق بین المللی پول و نیز از دست دادن بخت رقابت در مبارزات انتخاباتی فرانسه شد.

کد خبر 194105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز