دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران، وزش باد، رعد و برق و نوسان دما در حداقل 22 استان کشور از فردا (سه‌شنبه 22 فروردین) هشدار داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که یک سامانه بارشی از عصر سه‌شنبه از غرب وارد کشور می‌شود و تا اوایل هفته آینده مناطق مختلف کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بر این اساس این سامانه از عصر سه‌شنبه موجب بارش متناوب باران گاهی با وزش باد و رعد و برق در استانهای آذربایجان غربی، کردستان و آذربایجان شرقی، چهارشنبه موجب بارش متناوب باران گاهی با وزش باد و رعد و برق در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و بارش پراکنده در استانهای ایلام، لرستان، خوزستان می‌شود که شدت بارش دراین روز در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه خواهد بود.

 وی افزود: این سامانه همچنین در روز پنجشنبه سبب بارش متناوب باران گاهی با وزش باد و رعدوبرق و احتمالا تگرگ در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل ، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و بارش پراکنده باران در استانهای قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، زنجان، همدان، کهگیلویه و وبویراحمد، بوشهر، شمال فارس و گیلان خواهد شد که شدت بارش در این روز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به این که طی روز چهارشنبه دمای هوا در نوار غربی کشور کاهش و در سایر نقاط کشور افزایش می‌یابد تصریح کرد: همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در سطح کشور از غرب به شرق نیز کاهش خواهد یافت.

 نقشه هواشناسی 21 فروردین 91

وی گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی در روز سه‌شنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و سپس شمال شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین تا روز چهارشنبه در جنوب شرق و برخی مناطق شرق کشور افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد. از بعدازظهر سه‌شنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور ابتدا در شمال غرب و غرب و بتدریج در جنوب غرب کشور ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که گستره بارش‌ها در روز چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده به دامنه‌های زاگرس و جنوب کشور نیز می‌رسد.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به این که در این مدت بارش‌ها در استان‌های واقع در غرب کشور شدت بیشتری خواهد داشت افزود: در روز پنجشنبه دامنه‌ فعالیت‌ سامانه به دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و سپس به شمال شرق کشور می‌رسد.

 وی گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز سه‌شنبه صاف در ارتفاعات نیمه‌ابری گاهی با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 17 و 28 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری بتدریج با افزایش ابر در اواخر وقت بارش پراکنده پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 18 و 29 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

کد خبر 165573
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز