سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما از چهارشنبه در نوار شمالی کشور خبر داد.

باران

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی در طی دو روز آینده در بخش‌هایی از جنوب شرق، مرکز و شمال غرب کشور شاهد افزایش ابر، بارش‌های پراکنده و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق خواهد بود و از اواخر وقت روز چهارشنبه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور وارد می‌شود و در روز پنجشنبه بتدریج دامنه فعالیت آن، بخش‌های جنوب غرب و در اواخر وقت مرکز و جنوب کشور را نیز در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به این که فعالیت این سامانه به صورت افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود تصریح کرد: در این روز شرایط برای بارندگی در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و جنوب شرق کشور مساعدتر است. از سوی دیگر در روز سه‌شنبه موقتا در سواحل شمالی کشور افزایش محسوس دما رخ می‌دهد ولی در روز چهارشنبه با کاهش محسوس دما همراه خواهد بود که در روزهای بعد نیز روند کاهش نسبی دما ادامه خواهد یافت.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به ایسنا گفت: بر این اساس در روز چهارشنبه آسمان تهران قسمتی ابری گاهی افزایش ابر در ارتفاعات رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 18 و 28 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت قسمتی ابری در اوایل شب با افزایش ابر بتدریج بارش پراکنده در ارتفاعات پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 19 و 29 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 165718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز