یک پارک ترافیک در بوستان پلیس، یک باغ پرندگان در پارک لویزان با یک عالمه پرنده‌های گوناگون... ما به شرق تهران می‌آییم!

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی 645

پارک ترافیک

تازگی‌ها یک پارک ترافیک در بوستان پلیس فعالیت‌اش را شروع کرده است. این پارک میزبان کودکان و نوجوان شرق تهران است. مهندس محمد‌کریم شفیعی، معاون ترافیک منطقه 4، به خبرنگار دوچرخه می‌گوید:« این پارک ترافیک در زمینی به وسعت 7500متر مربع طراحی شده است. در این پارک علاوه بر فضایی برای ماشین راندن و آموزش علایم راهنمایی و رانندگی، ساختمان‌های آی.تی و ساختمان آمفی تئاتر و آموزش و مدیریت هم در نظر گرفته شده است.»

او می‌گوید:« این پارک هر روز میزبان کودکان و نوجوانانی است که از مدرسه‌های شرق تهران به این بوستان می‌آیند تا با علایم راهنمایی و رانندگی پارک آشنا ‌شوند. علایمی مثل پل عابر پیاده، ایستگاه‌ها و...

این پارک، نمونه‌ی کوچکی از خیابان‌های یک شهر است و کودکان ونوجوانان از این طریق رانندگی را تجربه می‌کنند.»

شفیعی می‌گوید:« معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 4 شهرداری تهران برای مدرسه‌های منطقه مشاور و برنامه‌های آموزشی دارد.»

باغ پرندگان

یکی دیگر از اتفاق‌های خوب شرق تهران که ممکن است برای نوجوانان هم جذاب باشد، تأسیس باغ پرندگان است. باغی که بیش از 40 درصد مراحل ساخت آن به انجام رسیده است. به گزارش روابط عمومی منطقه 4 تهران،  این باغ با فضایی 22 هکتاری، در قسمت شرقی جنگل لویزان قرار دارد. این مجموعه علاوه بر داشتن جاذبه‌های تفریحی و توریستی، از جنبه‌های علمی- آموزشی هم برخوردار است و به زندگی و زیست‌گاه‌های مختلف پرندگان ایرانی و نیز پرندگانی که درشرایط آب وهوایی متفاوت با کشور ایران زندگی می‌کنند، می‌پردازد.

کد خبر 164947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز