همشهری آنلاین: علی لاریجانی رئیس مجلس پیگیری برداشت شبانه و بدون اطلاع بانک مرکزی از حساب بانک‌ها را از کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد. در همین حال، برخی از مدیران بانک‌ها در تماس‌هایی با نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی این موضوع شدند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از اقدام دولت و بانک مرکزی در برداشت غیر قانونی از حساب بانک‌ها گفت: متاسفانه این اقدام برای اولین بار نیست که توسط دولت صورت می‌گیرد، این اقدام به منزله قانون گریزی، فرار از قانون و استفاده از راه‌های غیر قانونی است.

مصطفی رضا حسینی با تاکید بر اینکه اینگونه اقدامات اعتماد مردم را به دولت از بین می برد و مجلس با آن به شدت مخالف است، عنوان کرد: پیش از این دولت یکبار از حساب بانک‌ها برداشت کرده بود که با پیگیریهای مجلس 90 درصد پول بازگشت داده شد، اما در واپسین ساعات سال گذشته این برداشت توسط دولت و بانک مرکزی انجام شده است.

وی ادامه داد: وقتی این برداشت بدون اجازه و اطلاع صاحب مال صورت گرفته باشد، دستبرد محسوب می‌شود، این در حالی است که بانک‌ها نسبت به این اقدام بانک مرکزی اعتراض دارند.

حسینی با اشاره به اینکه بیشتر بانک‌هایی که از حساب آنها برداشت شده است، خصوصی هستند، اظهارداشت: برداشت شبانه و بدون اجازه از حساب بانک‌ها سرمایه گذاری در کشور را به خطر می‌اندازد و سرمایه گذاران خارجی که خواستار همکاری برای ایجاد و تاسیس بانک در کشورمان هستند را با خطر مواجه کرده و وادار به عقب نشینی خواهد کرد.

این نماینده مجلس هشتم اقدام اخیر بانک مرکزی را باعث فرار سرمایه و وارد کردن ضرر و زیان به اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: دولت باید این پول را به حساب بانک‌ها بازگرداند.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد، گفت: اینگونه اقدامات در پی تصمیم گیری‌های کمیته 5 نفره ارزی است که در دولت تشکیل شده است که باعث ضرر رساندن به مردم و تضعیف بخش خصوصی می‌شود، این در حالی است که امسال سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

به گفته حسینی، برخی از بانک‌هایی که از حساب آنها پول برداشت شده است، در حوزه های صنعت و معدن پروژه‌های عظیمی را اجرا می‌کنند اما اینگونه اقدامات باعث تضعیف تولید و فرار سرمایه‌ها و سرمایه گذاران می‌شود. در عین حال، این اقدام مغایر با برنامه پنجم و چشم انداز است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به نگرانی رئیس مجلس و نمایندگان اشاره کرد و به مهر گفت: علی لاریجانی رئیس مجلس از کمیسیون اقتصادی پیگیری این موضوع را خواستار شده است و کمیسیون اقتصادی به شدت موضوع را بررسی و پیگیری می کند.

وی عنوان کرد: برخی از مدیران بانک‌ها طی تماس‌هایی با نمایندگان مجلس خواستار همکاری و کمک آنها و رسیدگی این موضوع بودند، بنابراین مجلس برای حل و فصل و کمک وارد عمل خواهد شد.

کد خبر 164756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز