شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان دانشگاه کمبریج مدعی شدند که یک ژل جدید بیهوشی متعلق به گیاهی در اعماق جنگل‌های آمازون در پرو می‌تواند جایگزین آمپول دندانپزشکی شده و ییماران را از هراس درد این آمپول نجات دهد

گیاهی در اعماق جنگل‌های آمازون در پرو

به گزارش ایسنا، قبایل بومی پرو قرن‌ها پیش موفق به شناسایی ویژگی‌های جالب ضد درد گیاه Acmella oleracea شده و از این ماده برای درمان دندان‌درد، زخم،‌ آبسه و پاکسازی دندان‌ها استفاده می‌کردند.

دکتر فرانسوا باربیرا فریدمان از دانشگاه کمبریج که در سال 1975 به عنوان اولین غربی در میان جامعه مخفی قبایل پذیرفته شده و 30 سال گذشته را به زندگی در میان این افراد گذرانده، این درمان را در جراحی‌های دندانی مدرن قابل استفاده خوانده است.

به گفته وی این گیاه که با متوقف کردن پایانه‌های عصبی برای ارائه یک تاثیر بی‌حسی کار می‌کند، تا بیش از یک ساعت دوام داشته و در مراحل اولیه کارآزمایی‌های بالینی بدون هیچ تاثیر جانبی با موفقیت عمل کرده و رضایت بیماران را در پی داشته است.

این دارو در صورت ادامه یافتن آزمایشات، احتمالا تا سال 2014 به عنوان یک جایگزین طبیعی برای ضددردهای مصنوعی داروهای ضد عفونت وارد بازار خواهد شد.

گیاهی در اعماق جنگل‌های آمازون در پرو

این ژل از گیاه گل دار زرد رنگ Acmella oleracea اعماق جنگل‌های آمازون به دست می‌آید و در قرون 18 و 19 با عنوان گیاه دندان درد توسط ملوانان به جنوب آسیا نیز منتقل شد.

از این داروی گیاهی می‌توان در عصب کشی و کاشت دندان و همچنین کاهش درد کشیدن دندان در کودکان استفاده کرد.

کد خبر 164345
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز