همشهری‌آنلاین: مخالفت یک سناتور جمهوریخواه با پیش نویس تحریم‌های جدید ایران که از سوی دموکرات‌ها تهیه شده بود منجر به رای نیاوردن آن در سنا شد تا ثابت شود شکاف و دودستگی در خصوص مسئله ایران صرفا به متحدان آمریکا مربوط نمی‌شود.

ایران و آمریکا

مهر به نقل از روزنامه جروزالم پست نوشت: مخالفت سناتور «رند پل» از اعضای جمهوریخواه سنا کافی بود تا دموکرات‌ها در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران شکست بخورند.

هر چند رند پل عامل اصلی شکست این تحریم‌ها بود اما هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه یکدیگر را متهم به کم کاری در به تصویب رسیدن آن می‌کنند.

پیش نویس این تحریم‌های جدید که از سوی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان حمایت می‌شد بر روی بانک‌های خارجی طرف قرارداد با ایران که در امر انتقال پول نفت صادراتی ایران و همچنین شرکت‌هایی که در امر حمل و نقل نفت خام فعالیت دارند تمرکز داشت.

در این میان برخی از جمهوریخواهان خواهان اضافه شدن اصلاحیه به این پیش نویس از قبیل تحریم شدن شرکت‌هایی که معامله با ایران را بیمه می‌کننند بودند اما «هری رید» رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا با اضافه شدن هرگونه اصلاحیه به این پیش نویس مخالف بود.

سنای آمریکا در حالی تصمیم به تصویب این تحریم‌ها داشت که بر اساس اعلام دیپلمات‌ها در اواخر فروردین ماه دور جدید مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 آغاز می‌شود.

کد خبر 164240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز