همشهری‌آنلاین: در حالی که ایران هرگونه دست داشتن در انفجار مقر نظامیان آمریکا در سال ۱۹۸۳ در لبنان را رد می‌کند یک قاضی آمریکایی حکم داد 44.6 میلیون دلار از سوی ایران به عنوان خسارت به مدعیان قربانی این حادثه پرداخت شود.

فارس به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: یک قاضی فدرال آمریکا، ایران را به دست داشتن در حادثه بمبگذاری در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در لبنان متهم کرد.

در سال 1983 انفجاری در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت رخ داد که طی آن 241 نظامی این کشور کشته شدند. ایران هرگونه مداخله در این حادثه را رد کرده است.

بر اساس این گزارش، رویس لامبرث قاضی آمریکایی ایران را به پرداخت 44.6 میلیون دلار خسارت به کسانی که قربانی این حادثه محسوب می‌شوند محکوم کرده است. دو نفر از شاکیان این پرونده که در جریان این حادثه زخمی شده‌اند می‌توانند هر یک 6.7 میلیون دلار به عنوان خسارت دریافت کنند.

در عین حال مشخص نشده است این مبلغ از کجا تامین می‌شود. احکام دادگاه‌های هر کشور جنبه داخلی دارد و کشورهای دیگر ملزم به اجرای آن نیستند.

محافل صهیونیستی و ضد ایرانی با هدف دست اندازی به دارایی‌های بلوکه شده ایران در آمریکا دعاوی حقوقی متعددی را در محاکم آمریکایی مطرح کرده‌اند که البته تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند.

کد خبر 164337
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز