اینتر میلان و بایرن‌مونیخ، 2تیمی که فینال 2 سال قبل لیگ قهرمانان را برگزار کردند، امشب باید برای فرار از حذف به میدان بروند.

فوتبال - تیم بایرن مونیخ

هر دو تیم خانه حریف را دو هفته پیش با شکست یک بر صفر ترک کردند و امشب امیدوارند با حمایت تماشاگران‌شان به جمع 8 تیم پایانی برسند.اینتر که با رانیه‌ری روزهای سختی را در سری A سپری می‌کند، در بازی رفت توانسته بود تا دقیقه90 در برابر حملات مارسی مقاومت کند تا اینکه در وقت تلف شده مغلوب ضربه سر آندره‌آیو شد. اینتر توانست جمعه شب کیه وو را پس از 9 بازی بدون برد با نتیجه 2بر صفر شکست دهد، با وجود این رسانه‌های ایتالیایی معتقدند که بازی امشب آخرین فرصت رانیه‌ری روی نیمکت اینتر است. اینتر در 10 بازی قبلی نتوانسته بود دروازه‌‌اش را بسته نگه دارد و این آمار نگران کننده‌ای برای هواداران است که می‌دانند گلزنی مارسی در بازی امشب کار آنها را برای صعود خیلی دشوار می‌کند.

در این شرایط دیه گو میلیتو، زننده یکی از گل‌های اینتر مقابل کیه وو باور دارد که تیمش امشب می‌تواند مارسی را حذف کند؛ «یقین داریم که می‌توانیم نتیجه را برگردانیم. در بازی رفت هم خیلی خوب بازی کردیم و شایسته شکست نبودیم. مطمئنیم که می‌توانیم با حمایت هواداران مان برنده شویم و در پایان برنده لیگ قهرمانان هم شویم.»

مارسی روی خط شکست

مارسی هم که پیش از بازی رفت با اینتر 16 بازی را بدون شکست پشت سر گذاشته بود، شرایط کاملا متفاوتی را تجربه می‌کند و در 4‌بازی اخیرش در لیگ برتر بدون حتی یک گل زده مغلوب شده است. با وجود این متیو والبوئنا، هافبک ملی پوش مارسی معتقد است که مارسی می‌تواند از سد اینتر عبور کند.

«پیش از این هم نشان داده‌ایم که می‌توانیم سطح بازی مان را برای یک بازی مهم بالا ببریم. در مرحله گروهی هم توانستیم در شرایطی سخت‌تر از این صعود کنیم. در بازی رفت ما قبل از گل آنها را خیلی آزار دادیم.» دشان در بازی‌های اخیر مصدومان زیادی داشته، ولی امشب روی بازگشت رمی، مهاجم ملی‌پوش و امبیا، هافبک کامرونی‌‌اش حساب می‌کند.

بایرن بیدار شده؟

بایرن‌مونیخ هم مثل اینتر بازی رفت را با شکست یک بر صفر به پایان برد، در حالی که بازل حتی می‌توانست با گل‌های بیشتری برنده باشد. تیم پرستاره آلمانی اما امشب امیدوار است با جبران شکست بازی رفت، یک گام دیگر به فینال که در ورزشگاه خانگی این تیم آلیانس آرنا برگزار می‌شود، نزدیک‌تر شود. بایرن در سال جدید میلادی تنها توانسته 5 بازی از 10‌بازی‌‌اش را برنده شود، ولی شنبه هوفنهایم را با نتیجه 7 بر یک شکست داد تا برای بازل خط و نشان بکشد. یوپ هاینکس، سرمربی بایرن در این مورد می‌گوید: «این برد روحیه ما را بالا برد. من اطمینان دارم که تیم یک بار دیگر تشنه پیروزی است.»

اولی هوینس، رئیس باشگاه بایرن هم درباره اهمیت این بازی برای آنها می‌گوید: « بازی بازل می‌تواند مسیر آینده ما را در این فصل رقم بزند. باید نمایش شنبه را یک بار دیگر مقابل بازل تکرار کنیم.» البته بازل هم این روزها در اوج است و در آخرین بازی‌‌اش گراس هاپرز را شکست داد تا اختلافش را در صدر جدول لیگ سوئیس به 12 امتیاز افزایش دهد.

مصدومین باز می‌گردند

آرین روبن، ماریو گومز و ژروم بواتنگ، 3 بازیکن اصلی بایرن مصدومیت‌هایی جزئی دارند، ولی برای بازی امشب آماده خواهند بود. گومز که مقابل هوفنهایم یازدهمین هت تریکش را برای بایرن در بوندس لیگا جشن گرفت، در دقیقه 57 به‌دلیل زخمی که بالای زانویش به‌وجود آمد مجبور به ترک زمین شد. روبن هم که در آن بازی 2 گل زد، در روز‌های اخیر تحت درمان بوده است. شواین اشتایگر، هافبک کلیدی بایرن اما پس از مصدومیتی یک ماهه در بازی شنبه در 20‌دقیقه پایانی به زمین رفت. او پس از بازی گفت: «خوشحالم که دوباره توانستم بازی کنم. هیچ مشکلی نداشتم و برای بازی با بازل آماده‌ام.» هاینکس هم که جای خالی هافبکش را در ماه اخیر کاملا احساس می‌کرد، گفت: «برای من خیلی مهم است که او برگشته.»

کد خبر 163478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز